خبرگزاری کار ایران

«آی تی آی» فروش نرفت/ ادامه بلاتکلیفی‌ها

asdasd
کد خبر : ۱۳۳۸۷۱۴

کارخانه مخابرات راه دور ایران (آی تی آی) که دوشنبه ۱۵ اسفندماه به مزایده گذاشته شده بود، به فروش نرفت.

به گزارش خبرنگار ایلنا، یک منبع کارگری در کارخانه مخابرات راه دور شیراز گفتند: مزایده عمومی کارخانه آی تی آی در تاریخ ۱۵ اسفند ماه سال جاری (۱۴۰۱)  بدون خریدار بود بنابراین بلاتکلیفی‌ها همچنان ادامه دارد.

او با بیان اینکه کارخانه آی تی آی بر اساس آخرین کارشناسی انجام شده حدود ۷۵۰ میلیارد تومان قیمت‌گذاری شده است، گفت: این کارخانه به دلیل بدهی ۵۰ میلیاردی به طور کامل در رهن بانک ملی است و همزمان بانک تجارت و صادرات هر کدام با طلب ۳۰۰ و ۶۰ میلیاردی به دنبال وصول مطالبات خود هستند. بانک صنعت و معدن و پست بانک  و چند نهاد دیگر نیز از این کارخانه طلبکارند.

به گفته وی؛ پیش از این مخابرات راه دور چندین بار به مزایده گذاشته شده بود که همگی ابطال شدند. وی افزود: درنهایت آخرین مزایده در  ۱۵ اسفند ماه سال جاری برگزار شد که این مزایده هیچ شرکت کننده و خریداری نداشت.

او گفت: تولید در کارخانه آی تی آی (مخابرات راه دور ایران) حدود ۱۵ سال است که متوقف شده و در طول‌ این مدت کارگران آن بیکار و برخی بازنشسته شده‌اند اما هنوز موفق به دریافت کامل مطالبات خود نشده‌اند.

به گفته وی؛ کارخانه مخابرات راه دور حدود ۷۵ درصد از تجهیزات مخابراتی کشور را تولید می‌کرد که با واگذاری آن به بخش خصوصی فاقد اهلیت، از فعالیت بازایستاد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز