خبرگزاری کار ایران

انتقاد از محدود شدن تسهیلات زیارتی بازنشستگان/ خانواده‌های کارگری را محروم نکنید

asdasd
کد خبر : ۱۳۳۸۰۵۲

عبدالله بلواسی از محدودیت‌های سفر زیارتی بازنشستگان کارگری انتقاد کرد.

عبدالله بلواسی (بازنشسته و فعال صنفی بازنشستگان) در گفتگو با خبرنگار ایلنا، با انتقاد از کاستی گرفتن خدمات حمایتی سازمان تامین اجتماعی گفت: سازمان تامین اجتماعی، صندوق سرمایه‌ی کارگران و بیمه شدگان است اما به کام دولت و مسئولان! این سازمان یکی از ثروتمندترین صندوقهای کشور است که دهه‌هاست کارگران و بیمه شدگان به امید آتیه‌ای به دور از دغدغه نان و معیشت، در آن سرمایه‌گذاری می‌کنند.

او ادامه می‌دهد: به رغم این حجم از سرمایه‌گذاری تاریخی، در نهایت، سهم کارگران اندک و در حد بخور و نمیر است و بازنشستگان بعد از دهه‌ها بیمه‌اندوزی، برداشت عادلانه‌ای از این سرمایه‌ها ندارند.

بلواسی به یک مورد از کاستی گرفتن خدمات رفاهی و حمایتی سازمان برای بازنشستگان اشاره می‌کند: تسهیلات زیارتی سازمان در سال‌های اخیر کاهش یافته است.

او بیشتر توضیح می‌دهد: در سفرهای زیارتی که برای بازنشستگان و مستمری‌بگیران سازمان تدارک دیده‌اند، اجازه نمی‌دهند کل خانواده به سفر بروند، حکم کرده‌اند فقط دو نفر، یعنی زن و شوهر می‌توانند از تسهیلات زیارتی استفاده کنند.

این فعال صنفی انتقاد می‌کند: این بازنشستگان سالها برای رفاه حال خانواده و فرزندانشان، هرچه رنج و سختی که لازم بوده تحمل کرده‌اند اما سازمان به دلیل نبود بودجه، فرزندان آنان را از همراهی در سفر زیارتی محروم می‌کنید!

بلواسی در پایان می‌گوید: من یک سوال از مسئولان دارم؛ آقای مسئول، آیا وقتی شما قصد سفر می‌کنید فرزندانتان را با خود نمی‌برید؟ مگر می‌شود پدر و مادری به سفر زیارتی که یکی از آرزوهای چندین ساله‌شان بوده بروند اما دختر دم‌ بخت‌شان را در خانه تنها بگذارند؟ لطفا بازنشستگان و خانواده‌های آنان را از سرمایه خود محروم نکنید!

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز