خبرگزاری کار ایران

نماینده کارگران در تشریح نشست امروز شورایعالی کار:

هنوز نرخ سبد معیشت تعیین نشده/ شروع مذاکرات جدی دستمزد ۱۴۰۲ تا ده روز آینده

asdasd
کد خبر : ۱۳۳۶۲۸۳

آیت اسدی گفت: در نشست امروز شورایعالی کار، هیچ تصمیمی برای دستمزد گرفته نشد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، امروز (یازهم اسفند)، نشست رسمی شورایعالی کار با حضور نمایندگان دولت، کارگران و کارفرمایان برگزار شد.

آیت اسدی (عضو کارگری شورایعالی کار) در ارتباط با خروجی نشست امروز با بیان اینکه دستور کار این نشست بحث دستمزد ۱۴۰۲ نبود؛ گفت: یکی از دستورهای جلسه، قرائت گزارش کمیته دستمزد بود، دیگری طرح و گزارش کارفرمایان در ارتباط با مزد منطقه‌ای و دستور دیگر، اصلاح آیین نامه دادرسی کار.

او افزود: در ارتباط با اصلاح آیین نامه به دلیل مشکلات متن، به جمع‌بندی نرسیدیم و قرار شد موضوع در نشست دیگری بررسی شود؛ در ادامه، کارفرمایان گزارش خود در مورد مزد منطقه‌ای را ارائه دادند که کار فقط به همان ارائه گزارش محدود ماند. در ارتباط با دستمزد ۱۴۰۲ نیز قرار شد به زودی جلسه شورایعالی کار در خصوص مزد برگزار شود.

اسدی در ارتباط با زمان برگزاری این نشست گفت: احتمالاً تا ده روز آینده، نشست شورایعالی کار برای تعیین افزایش دستمزد ۱۴۰۲ برگزار خواهد شد.

نماینده کارگران در شورایعالی کار در پاسخ به اینکه «آیا در گزارش کمیته دستمزد رقم نهایی سبد معیشت مشخص شده» گفت: هنوز نرخ سبد تعیین نشده به این دلیل که نمایندگان دولت، کارگران و کارفرمایان به جمع‌بندی نرسیده اند؛ قرار شد در جلسات بعدی کمیته دستمزد، آنالیز قیمت‌ها براساس نرخ تورم بهمن ماه، صورت بگیرد.

اسدی با تاکید بر اینکه اولین گام، محاسبه سبد معیشت است؛ افزود: در روزهای آینده مذاکرات جدی دستمزد ۱۴۰۲ کلید خواهد خورد؛ نشست بعدی شورایعالی کار مختص دستمزد خواهد بود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز