خبرگزاری کار ایران

درخواست جوانان منطقه«ساریگل» برای کار در معدن سرب و روی آلبلاغ

asdasd
کد خبر : ۱۳۳۳۸۹۷

بعد از ممنوعیت استخراج غیرمجاز معدن سرب و روی آلبلاغ، جوانان ساکن در منطقه «ساریگل» شهرستان «اسفراین» خواستار پیگیری مسئولان برای شروع به کار قانونی و جذب نیروهای بومی در این معدن شدند.

بعد از ممنوعیت استخراج غیر مجاز معدن سرب و روی روستای آلبلاغ، جوانان جویای کار منطقه «ساریگل» واقع در شهرستان اسفراین در استان خراسان شمالی در گفتگو با خبرنگار ایلنا، خواستار شروع به کار و اشتغال بومی‌ها در این واحد معدنی شدند.

یکی از این جوانان جویای کار گفت: بعد از حوادث کاری که سالهای ۱۳۸۷ تا ۱۳۸۸ برای شماری از کارگران بومی منطقه بر اثر برداشت غیرمجاز از معدن آلبلاغ رخ داد و ده‌ها کارگر جان خودرا از دست دادند، مسئولان با بازداشت تعدادی از دلالان تصمیم به متوقف‌سازی هر گونه فعالیت در این و احد معدنی گرفتند. از آن روز ما منتظر از سر گیری فعالیت قانونی این واحد معدنی با حمایت دولت هستیم.

وی با بیان اینکه این معدن سرب و روی روستای آلبلاغ تنها منبع اشتغال جوانان بومی منطقه «ساریگل» است، افزود: قرار شد این واحد معدنی بعد از کسب مجوزهای قانونی با ایجاد یک تعاونی شروع به کار کرده و حدود ۱۰۰ کارگر جذب کار شوند. درحالی‌که در کنار استخراج، ایجاد کارخانه فرآوری، توان کار شمار بیشتری از جوانان جویای کار ماهر و تحصیل‌کرده را فراهم می‌کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز