خبرگزاری کار ایران

انتظار برای بازگشایی کارخانه رب گوجه اسدآباد

asdasd
کد خبر : ۱۳۲۶۱۵۱

کارگران واحد تعطیل شده رب گوجه اسدآباد استان همدان می‌گویند: علارغم تاکید مسئولان و اهالی منطقه در بازگشایی واحد تولیدی رب گوجه اسدآباد، هنوز این اتفاق نیفتاده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، کارگران کارخانه رب گوجه فرنگی «مارال فروز غرب» واقع در اسدآباد استان همدان همچنان در انتظار بازگشایی کارخانه هستند.

کارخانه رب گوجه فرنگی «مارال فروز غرب» که به رب گوجه اسدآباد شهرت دارد، به عنوان تنها واحد صنایع تبدیلی شهرستان اسدآباد در سال ۹۴ با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی احداث شد. این کارخانه در فصل گوجه‌فرنگی علارغم تولید حداقل ۲۰۰ هزار قوطی رب گوجه زمینه اشتغال ۲۰۰ تا ۳۰۰ کارگر  بومی منطقه را داراست.

یکی از کارگران کارخانه رب گوجه فرنگی «اسدآباد» با بیان اینکه حدود دو سال است به دلیل برخی مشکلات زیست محیطی این کارخانه تعطیل است، گفت: با شکایت سازمان محیط زیست پرونده تخلفات این کارخانه از حدود دو سال پیش به دستگاه قضایی ارجاع داده شد ه و اخیرا کارفرما به پرداخت جزای نقدی ۲۴۰ میلیون ریالی محکوم شده است.

او با بیان اینکه کارگران کارخانه رب‌سازی اسدآباد بعد از گذشت چند سال همچنان منتظر تعیین تکلیف کارخانه هستنند، گفت: این کارخانه که بیش از ۷سال است فعالیت خود را آغاز کرده، همچنان با مشکل روبروست. در حال حاضر این واحد تولیدی هیچ فعالیتی ندارد و کارگران و کشاورزان گوجه کار منطقه منتظر شروع به کار دوباره آن هستند.

او درباره وضعیت کارخانه گفت: این کارخانه به عنوان یکی از واحدهای مهم تولیدی استان است اما مشکل اصلی آن مسایل حقوقی و گرفتاری‌های مالک کارخانه در رهاسازی پساب و پسماند کارخانه است و تا برطرف نشدن آن‌ها؛ فعالیت کارخانه از سر گرفته نخواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز