خبرگزاری کار ایران

درخواست کارگران سیمبان برق تهران برای بازگرداندن تعطیل کاری‌ها

asdasd
کد خبر : ۱۳۱۴۳۳۷

کارگران سیمبان برق استان تهران، خواستار بازگرداندن تعطیل کاری‌ها برای افزایش میزان حقوق خود شدند.

به گزارش خبرگزاری ایلنا، حدود هزارو ۲۰۰کارگر سیمبان شرکت توزیع برق استان تهران خواستار بازگرداندن تعطیل‌کاری‌ها برای افزایش میزان حقوق خود از کارفرما هستند.

یکی از این کارگران گفت: بخش عمده‌ی از مطالبات ما به افزایش عادلانه حقوق و مزایای دریافتی بازمی‌گردد؛ به گونه‌ای که میزان دریافتی یک کارگر سیمبان با معیشت او همخوانی ندارد.

به گفته وی؛ مهر ماه سال جاری پیمانکار حدودا ۶ تا۸ تعطیل کاری و جمعه کاری‌های کارگران را کم کرد و سه حق ماموریت به حقوق کارگران افزود. با توجه به اینکه هر تعطیل کاری حدودا ۳۰۰هزار تومان به حقوق کارگران می‌افزاید و هر حق ماموریت نیز حدودا ۱۴۳هزار تومان به حقوق کارگران اضافه می‌کند، بنابراین فاصله دریافتی کارگران به نسبت قبل بسیار پائین رفته است، انتظار داریم شرکت توزیع برق تهران مجددا حق تعطیل کاری‌های کارگران را برای افزایش حقوق بازگرداند.

او با ذکر مثالی گفت: به عنوان نمونه کارگر سیمبانی که بالای ۱۲سال سابقه کار در شرکت توزیع برق تهران را دارد هر ماه با ۷ تا ۸ جمعه کاری حداقل حدود یک میلیون و ۷۰۰ اضافه دریافتی داشت. این در حالیست که در مهر ماه سال جاری با حذف تعطیل کاری‌ها کارگران، کارفرما برای جبران سه حق ماوریت ۱۴۳هزار تومان به حقوق کارگران اضافه کرده است در نتیجه اضافه دریافتی آن‌ها حدودا ۴۳۰ هزار تومان تقلیل یافته است.

این سیمبان با بیان اینکه یکی دیگر از مشکلات ماعدم اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل است که طبق قانون باید برای کارگاه‌های بالای صد نفر اجرایی شود، افزود: شرکت توزیع برق سالهاست از بالا بردن سقف اضافه کاری، تعطیل کاری و حق شیفت خودداری می‌کند.

وی با بیان اینکه حقوق دریافتی سیمبانان با حداقل دریافتی مصوب شورای عالی کار مخارج زندگی را تامین نمی‌کند، افزود: با کاهش اضافه‌کاری‌ها و تعطیل کاری‌ها و برخی دیگر از مزایاهای قانونی دیگر، برای تامین مخارج دچار مشکل شده‌ایم.

به گفته وی؛ کارگران امیدوارند مدیران شرکت توزیع برق تهران به مطالبات آن‌ها توجه کرده و پاسخی درخور ارائه دهد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز