خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان صمت زنجان:

راه‌اندازی روغن جهان در گرو عزم جدی سهامداران آن است

asdasd
کد خبر : ۱۲۹۴۹۳۳

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: راه اندازی مجدد روغن نباتی جهان، نیاز به عزم راسخ و متفاوت سهامداران آن در رفع مشکلات وتعیین وتکلیف بدهی‌ها دارد.

به گزارش ایلنا، ناصر فغفوری در جمع خبرنگاران گفت: شرکت روغن نباتی جهان یکی از مهمترین واحدهای تعطیل یا نیمه فعال استان طی سالیان اخیر می‌باشد که علیرغم پتانسیل و ظرفیت بالا در اشتغالزایی و نیز تامین روغن خوراکی مورد نیاز استان و استان‌های همجوار همچنان تعطیل است.

این مقام مسئول با بیان اینکه در حال حاضرپیگیری احیای واحدهای تعطیل شده و استفاده از ظرفیت بالقوه آن واحد‌ها برای اشتغال‌زایی در حل انجام است ،یادآور شد: سهامداران روغن جهان، واحدهای تولیدی مشابهی در استان‌های قزوین، همدان و خوزستان نیز دارند که همچون شرکت روغن نباتی جهان با بدهی بالای مالیاتی مواجه شده‌اند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان اضافه کرد: در راستای رفع مشکلات این واحدها تاکنون سه جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید با حضور معاون اجرایی رئیس جمهور و استانداران استان‌های مذکور برگزار شده که با توجه به ارتباط مشکلات واحدها به یکدیگر مقرر شده تصمیم کلی در سطح کشور برای این واحدها اخذ شود.

وی افزود: بر اساس آخرین مباحث مطرح شده در ستاد ملی تسهیل، با توجه به فرارسیدن فصل سرما و احتمال یخبندان مقرر شد بدهی مالیاتی شرکت مشخص شود و پیشنهاد شده بخش قابل توجهی از بدهی مالیاتی شرکت تسویه و مابقی بر اساس مصوبات کشوری در راستای حمایت از واحدهای تولیدی که عزم جدی برای ادامه فعالیت دارند، تقسط شود.

فغفوری ادامه داد: در صورت پرداخت بخش از بدهی‌ها و تعیین تکلیف مابقی بدهی مالیاتی، آخرین وضعیت تغییرات شرکت و سهامداران ثبت خواهد شد و با ثبت نام در سامانه جامع تجارت شرکت می‌تواند نسبت به خرید مواد اولیه و آغاز به کار مجدد خود اقدام کند.

وی اظهار امیدواری کرد: با توجه به عزم جدی دولت در احیای شرکت روغن نباتی جهان، در صورت عزم و اراده جدی و متفاوت سهامداران برای حل مشکلات، شاهد راه اندازی مجدد این واحد تولیدی در استان خواهیم بود.

لازم به یادآوری است؛ کارخانه روغن نباتی جهان از روز یکم شهریور ماه سال جاری با حدود ۸۵ کارگر به دلیل افزایش مشکلات مالی تعطیل اعلام شده است وهم اکنون کارگران از مقرری بیمه بیکاری استفاده می‌کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز