خبرگزاری کار ایران

رای جدید دیوان عدالت/ «فوق‌العاده مناطق جنگی» تعیین تکلیف شد

asdasd
کد خبر : ۱۲۹۰۷۸۳

هیئت عمومی دیوان عدالت اداری مقرر کرد فوق‌العاده مناطق عملیاتی به کارکنانی که پس از دوران دفاع مقدس در مناطق عملیاتی اشتغال یافته‌اند نیز تعلق گیرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، بالاخره تکلیف کارکنان شاغل در مناطق عملیاتی پس از دفاع مقدس مشخص شد. هیئت عمومی دیوان عدالت اداری مقرر کرد فوق‌العاده مناطق عملیاتی به کارکنانی که پس از دوران دفاع مقدس در مناطق عملیاتی اشتغال یافته‌اند نیز تعلق گیرد.

در پی صدور آرای متعارض در خصوص تسری فوق العاده مناطق عملیاتی به کارکنانی که پس از دوران دفاع مقدس در مناطق عملیاتی اشتغال یافته اند، هیئت عمومی دیوان عدالت اداری در تاریخ ۱۴۰۱/۴/۷ در جلسه هیئت عمومی موضوع را مورد بحث و بررسی قرار داد که در نتیجه رأی به رد شکایت صحیح شناخته می‌شود و مقرر می‌گردد که کارکنانی که پس از دوران دفاع مقدس در مناطق عملیاتی اشتغال یافته اند مشمول فوق العاده مناطق عملیاتی نشوند.

این رأی موجب اعتراض کارکنان استان مرزی و جنگ زده و برخی نمایندگان مجلس شورای اسلامی شد مبنی بر اینکه با این رأی معیشت و زندگی این کارکنان شریف به مخاطره می‌افتد. در نهایت به دستور ریاست دیوان عدالت اداری برای بررسی مجدد، موضوع از حیث شمول یا عدم شمول ماده ۹۱ قانون تشکیلات و آئین دادرسی دیوان عدالت، در جلسه ۱۴۰۱/۸/۳ هیأت عمومی مورد بحث قرار می‌گیرد و اعضای هیئت عمومی دیوان عدالت اداری با اکثریت آرا، دادنامه شماره ۱۴۰۱۰۹۹۷۰۹۰۵۸۱۰۷۳۴ مورخ ۱۴۰۱/۰۴/۷ این هیئت را واجد ایراد قانونی دانستند و با اعمال ماده ۹۱ قانون فوق نسبت به آن موافقت و رأی به ورود شکایت را رأی صحیح اعلام کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز