خبرگزاری کار ایران

درخواست کارگزاران مخابرات روستایی از رئیس‌جمهور/ تبعیض را از میان بردارید

asdasd
کد خبر : ۱۲۷۱۷۳۲

نمایندگان کارگزاران مخابرات روستایی کشور خواستار رفع تبعیض و برقراری عدالت مزدی شدند.

به گزارش خبرنگار ایلنا،  نمایندگان جامعه‌ی کارگزاران مخابرات روستایی کشور خطاب به رئیس جمهور اعلام کردند: ما کارگزاران مخابرات روستایی که از پیشگامان حوزه ارتباطات روستایی هستیم طبق نظر سه نهاد مهم و اساسی در قالب قانون مجلس شورای اسلامی، بخشنامه وزارت کار و رای دیوان عدالت اداری یعنی ماده ۸۳ قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت (۲) مورخه ۰۴/۱۲/۱۳۹۳، بخشنامه شماره ۱۴۱۷۲۸ مورخه ۰۱/۰۸/۱۳۹۵ وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و نیز رای شماره ۹۷۰۹۹۷۰۹۰۶۰۱۰۱۱۳ مورخه ۲۰/۰۵/۱۳۹۷ هیئت تخصصی دیوان عدالت اداری دارای قرارداد دائم شده و به استخدام شرکت مخابرات ایران درآمده‌ایم ولی متاسفانه شرکت مخابرات ما کارگزاران را جزو بدنه خود محسوب نکرده و ما را جزو نیروهای تحمیلی از طرف مجلس قلمداد می‌کند  بنابراین ما کارگزاران روستانی جهت احقاق حق به شما پناه آورده و از شما تقاضا و درخواست کمک داریم.

آن‌ها موارد زیر را از  خواسته‌های کارگزاران  اعلام کردند:

۱ . شمولیت مفاد و مندرجات آیین‌نامه استخدامی سال ۸۹ شرکت مخابرات ایران نسبت به کارگزاران مخابرات روستایی که طبق فصل (۱) ماده (۱) بند (۱۱) که در آن تعریف کارکنان بدین صورت آمده است: کارکنان عبارتند از کلیه شاغلین دائم و قراردادی که تابعیت ایرانی داشته و حقوق و دستمزد خود را از شرکت دریافت می‌کنند و همچنانکه محرز است کارگزاران مخابرات دارای قرارداد دائم بوده و حقوق خود را مستقیما از شرکت دریافت می‌کنند و طبیعتا و طبق عرف کارگاه باید از مزایای مندرج در آیین‌نامه به مانند دیگر پرسنل شهری مخابرات بهره‌مند بشوند؛ نکته جالب این است که بخش انظباطی همین آیین‌نامه شامل حال کارگزاران می‌شود ولی بخشهای رفاهی آن برای این قشر روستایی جزو ممنوعات است.

۲ . با توجه به اینکه سوابق کارگزاران در زمان دولتی کاملا به فنا رفته و نابود گردیده است، وزیر ارتباطات که مستقیما در این خصوص مسئول است و سوابق کارگزاران در زمان دولتی که مربوط به حوزه وزارت کاری ایشان است را احیا نموده تا این سوابق زمان دولتی به سابقه فعلی کارگزاران متصل گردد و حق مسلم کارگزاران در زمان دولتی اعاده گردد. ضمنا سوابق فعلی کارگزاران از سال ۹۴ لحاظ شده است در حالی که همه کارگزاران بالای ۲۰ سال سابقه دارند.

۳. رفع تبعیض حقوق کارگزاران روستایی با کارکنان شهری که تفاوت چندین برابری وجود دارد؛ مشاهده فیش کارگزاران روستایی و کارکنان شهری و برای مثال خواروبار چند ۸۵۰ هزار تومانی کارگزاران روستایی و ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار تومانی کارکنان شهری گویای وجود ظلم و تبعیض گسترده و چشمگیر است. لازم به ذکر است که غیر از حقوق پایه قانون کار هیچگونه مزایای دیگری به این قشر زحمتکش روستایی پرداخت نمی‌شود در حالی که کارگزاران مخابرات روستایی رسماً و قانوناً جزو پرسنل رسمی و دائمی شرکت مخابرات ایران هستند.

 ۴ . شمولیت طرح طبقه‌بندی مشاغل کارگزاران از ۱۳۸۸/۰۸/۱۸ یعنی از ابتدای خصوصی‌سازی و نیز لحاظ کردن سابقه و مدرک تحصیلی در طرح طبقه بندی که در حال حاضر فقط بر اساس تعداد شماره‌های کارکن مراکز، طرح طبقه بندی طراحی شده است البته در حال حاضر این طرح از سال ۹۹ اجرایی شده است. لازم به ذکر است که هیئت عمومی دیوان عدالت اداری طبق رای شماره ۹۲۷ الی ۹۲۹ مورخه ۱۲/۰۴/۱۳۹۷ رابطه کاری کارگزاران مخابرات روستایی با شرکت مخابرات ایران را از زمان خصوصی‌سازی یعنی از تاریخ ۱۳۸۸/۰۸/۱۸ احراز نموده است.

آن‌ها در پایان از رئیس جمهور درخواست دارند در جهت احقاق حق و رفع تبعیض کارگزاران مخابرات روستایی را یاری نماید. کارگزاران اعلام کردند شایسته نیست در یک نهاد، تا این اندازه تبعیض و نابرابری حاکم باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز