خبرگزاری کار ایران

توافق بر سر اجرای مصوبه شورایعالی کار برای بازنشستگان به کجا رسید؟ / انتظار برای اعلام سرپرست وزارت کار

asdasd
کد خبر : ۱۲۶۶۸۲۴

قرار بود امروز نظر نهایی دولت توسط سرپرست وزارت کار اعلام شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، چهارشنبه نوزدهم مرداد، زاهدی وفا (سرپرست وزارت کار) در حاشیه‌ی هیات دولت در گفتگویی تلوزیونی اعلام کرد هفته آینده در نشست با خبرنگاران، اصلاحات مصوبه افزایش مستمری بازنشستگان کارگری اعلام می‌شود.

این نشست امروز (بیست و پنج مرداد) برگزار شده اما هنوز نظر نهایی دولت رسانه‌ای  نشده است. علی دهقان کیا (رئیس کانون بازنشستگان کارگری تهران) که در نشست‌ها با مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی و سرپرست وزارت کار شرکت داشته؛ در این رابطه می‌گوید: ما با قاطعیت اعلام کرده‌ایم خواسته‌ی ما اجرای مصوبه شورایعالی کار است؛ آخرین حرف‌ها و توافق بر سر اجرای مصوبه شورایعالی کار بوده؛ ما اعلام کردیم با یک ریال کمتر از مصوبه‌ی شورا موافقت نمی‌کنیم.

او ادامه می‌دهد: قرار بود در این هفته سرپرست وزارت کار، نظر دولت را به طور رسمی اعلام کند و اصلاحات را بپذیرد؛ انتظار داریم این اتفاق بیفتد؛ ضمن اینکه تاکید می‌کنم هیچ توافقی بر سر کمتر از مصوبه شورا صورت نگرفته و نمی‌گیرد. نظر کانون‌ها بارها در نشست‌های رسمی اعلام شده، فقط اجرای مصوبه‌ی شورایعالی کار نه هیچ چیز دیگر.

حسن صادقی (رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری) نیز در این رابطه می‌گوید: چهارشنبه سرپرست وزارت کار اعلام کرد این هفته در نشست با خبرنگاران نظر نهایی دولت اعلام می‌شود؛ ما منتظر اعلان رسانه‌ای دولت هستیم و باید بگوییم حتی یک ریال کمتر از مصوبه شورایعالی کار برای افزایش سایر سطوح مستمری قابل قبول نیست.

او تاکید می‌کند: انتظار داریم ظرف امروز و فردا دولت اصلاحات را اعلام کند و بازنشستگان از بلاتکلیفی نجات یابند. خواسته‌ی بازنشستگان مشخص است و سر اصل موضوع هیچ حرفی نداریم؛ باید مصوبه شورایعالی کار اجرا شود. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز