خبرگزاری کار ایران

نارضایتی کارگران ابنیه فنی هرمزگان از حقوقِ دریافتی

asdasd
کد خبر : ۱۲۵۷۸۶۳

کارگران ابنیه فنی راه آهن هرمزگان می‌گویند که از حداقل دریافتی دستمزد خود رضایت ندارند.

تعدادی از کارگران شاغل در ابنیه فنی هرمزگان در تماس با خبرنگار ایلنا، می‌گویند: ما کارگران ابنیه فنی هرمزگان از حداقل دریافتی دستمزد خود رضایت نداریم و دریافتی ماهانه‌مان کفاف معاش زندگی‌مان را نمی‌دهد.

به گفته آن‌ها، کارگران ابنیه فنی تراورس هرمزگان، چند ماه است پایه حقوق دریافت می‌کنند که این رقم باتوجه به افزایش روزانه قیمت بسیاری از اقلام مصرفی و غذایی بسیار ناچیز است.

این کارگران در پیگیری وضعیت پرداخت کامل دستمزد خود در روز گذشته پیگیری‌هایی را انجام داده‌اند که هنوز به نتیجه مشخصی نرسیده نشده است.

کارگران می‌گویند: کارفرما  اضافه‌کاری‌های ما را لحاظ نمی‌کند و از پرداخت مزایای عرفی و اعیاد و همچنین حق لباس و کفش خبری نیست.

آن‌ها می‌گویند: همه ما در طول سالهای گذشته تلاش کردیم شرایط کار خود را از پیمانکاری به قرارداد مستقیم تبدیل کنیم و موفق هم شدیم اما باوجود آنکه شرکت طرف قرارداد دولتی شد، در شرایط کارگران بعد از چند سال تغییری به وجود نیامده است.

بنا بر ادعای این کارگران، دریافتی اندکِ کارگران و کارکنان ابنیه فنی هرمزگان بدون دریافت اضافه کار مشکلات معیشتی زیادی برای آنان ایجاد کرده است.

به گفته یکی از کارگران، در هوای گرم پنجاه تا شصت درجه جنوب، وقتی بیل، کلنگ و پتک در دست می‌گیریم و با ضربه بر زمین، قطعه‌های فولادی را می‌کوبیم. دمای گرمای خورشید مغز سر را می‌سوزاند و پاهایمان در پوتین‌های کهنه تاول می‌زند در این شرایط آیا انصاف است حقوق‌مان پایمال شود.

این کارگر می‌گوید: میزان حقوقی که می‌گیریم دستمزد یک تا دو ساعت کار است و در صورت ادامه بی‌توجهی‌ها، روزانه بیشتر از دوساعت کار نمی‌کنیم. اگر اضافه کار و دیگر مزایا را قانونی پرداخت کردند ما هم طبق قانون برای راه آهن کار می‌کنیم.

به گفته یکی دیگر از کارگران، مسئولان راه آهن شناخت کاملی از وضعیت شغلی کارگرانی که در خطوط ریلی جنوب کشور کار می‌کنند، ندارند. پیشنهاد ما به آنها این است که به جنوب سفر کنند و نیم ساعت در زیر آفتاب سوزان کار کنند تا شاید از شرایط شغلی ما باخبر شوند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز