خبرگزاری کار ایران

دبیرکل خانه کارگر:

به دنبال افزایش فعالیت‌های قرآنی در محیط کار هستیم

asdasd
کد خبر : ۱۲۵۱۷۵۶

علیرضا محجوب گفت: ما باید نیروهای خود را کنار هم بگذاریم و قرآن را به عنوان محور و اساس در کارخانه‌ها و مؤسسات قرار دهیم. این باید در همه جا، جا بیفتد که همه چیز در کنار قرآن امکان‌پذیر است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، گردهمایی رابطین قرآنی کارخانجات و سازمان‌ها امروز (چهارشنبه، ۱۴ تیرماه) با حضور دبیرکل خانه کارگر در خانه کارگر برگزار شد. 

علیرضا محجوب (دبیرکل خانه کارگر) در این جلسه گفت: این یک جلسه‌ی ذکر و یادآوری است؛ ذکر به معنای ذکر ذات. ما باید نیروهای خود را کنار هم بگذاریم و قرآن را به عنوان محور و اساس در کارخانه‌ها و مؤسسات قرار دهیم. این باید در همه جا، جا بیفتد که همه چیز در کنار قرآن امکان‌پذیر است. درست کار کردن، سالم کار کردن، سلامتی کارگران و… همه در پناه قرآن شدنی است. 

دبیرکل خانه کارگر خطاب به رابطین قرآنی گفت: مهم‌ترین مأموریت ما پیشبرد کلام خداست. رسالت شما رسالت انبیاء است و ما از شما می‌خواهیم که رابط ما با کارگران و کارفرمایان و شوراها در کارخانه‌ها برای انجام این مأموریت اساسی و بزرگ باشید. 

محجوب در خصوص دارالقرآن خانه کارگر گفت: این مجموعه حدود ۱۶ سال مشغول فعالیت است و در این مدت نقش دارالقرآن خانه‌ی کارگر در آموزش قرآن در رشته‌های مختلف پررنگ‌تر شده است. حتی امروز ما آموزش قرآن در محله‌ها را نیز برعهده گرفته‌ایم. از طرفی آموزش و پرورش از ما برای آموزش قرآن طلب یاری کرده است. 

محجوب بیان کرد: در این مدت خیلی از دارالقرآن‌ها تعطیل شده‌اند اما ما به صورت مجازی فعالیت خود را با قدرت ادامه دادیم و اکنون مجددا فعالیت حضوری خود را آغاز کرده‌ایم. به جرأت می‌گویم که هیچ دارالقرآنی به اندازه‌ی ما متقاضی ندارد. 

وی ادامه داد: ما در این شلوغی و با وجود اینکه برای آموزش وقت خالی نداریم از شما دعوت کردیم و از شما طلب کمک می‌کنیم تا بیشتر بتوانیم فعالیت قرآنی خود را وارد محیط کار کنیم. 

دبیرکل خانه کارگر بیان کرد: ما از شما می‌خواهیم که مدیران را برای تشویقِ کارگران برای انجام فعالیتهای قرآنی ترغیب کنید. نماز اساس کار ماست و ما شما را به هم‌افزایی دعوت کردیم تا نماز و قرآن را در کارخانه‌ها اساس قرار دهیم. 

پرویز نصیری (رییس دانشگاه علمی کاربردی خانه کارگر) نیز ضمن تأکید بر لزوم انجام فعالیت‌های معنوی در کارخانجات گفت: وضعیت معیشتی و شرایط زندگی برای مردم سخت شده است. به طوریکه حتی ما در خانه کارگر ناچار به توزیع کالاهای اساسی با قیمت تولیدکننده هستیم تا با حذف واسطه، کالاها را ارزان‌تر به دست کارگران برسانیم. البته اقتصاد ما باید به گونه‌ای بود که نیازی به این توزیعات نبود و مردم می‌توانستند به راحتی نیازهای خود را تأمین کنند. 

نصیری با این مقدمه ادامه داد: با این اوصاف کارگران درگیر مسائل معیشتیِ خود هستند و ما باید کاری کنیم که آن‌ها بتوانند در کنار کار وقتی هم برای معنویات خود بگذارند. 

وی ادامه داد: ما می‌خواهیم مفاهیم قرآنی را در دل جامعه کارگری جا بیندازیم. زندگی برای کارگران سخت شده اما با انس با قرآن تحمل این سختی‌ها آسان‌تر می‌شود. 

رییس دانشگاه‌ علمی کاربردی خانه کارگر در خصوص فعالیت‌های آموزشیِ مراکز علمی کاربردی گفت: ما بیست مرکز علمی کاربردی داریم که در مقاطع کاردانی و کارشناسی در رشته‌های مختلف آموزش ارائه می‌دهیم. 

وی ادامه داد: یکی از این رشته‌های که در مرکز تهران به تازگی مجوز آن گرفته شده، رشته‌ی تربیت مربی قرآن است. 

نصیری گفت: افرادی که علاقه‌مندِ آموزش در این رشته و رشته‌هایی دیگر هستند، می‌توانند با حضور در این مراکز مشاوره بگیرند و ثبت‌نام کنند تا از اول مهرماه بتوانند در این رشته و یا رشته‌ای که خود می‌خواهند آموزش ببینند. 

رییس دانشگاه‌ علمی کاربردی خانه کارگر بیان کرد: ما از طریق مراکز آموزشی خود می‌توانیم دانش و مهارت عزیزان را افزایش دهیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز