خبرگزاری کار ایران

افزایش ۶۰ درصد سطوح درآمدی بیمه شدگان کشاورز و روستایی کشور

asdasd
کد خبر : ۱۲۵۱۳۲۶

بیت الله برقراری گفت: هم اکنون افراد تحت پوشش صندوق بیمه اجتماعی روستاییان، خدمات درمانی خود را از بیمه سلامت دریافت می‌کنند.

به گزارش ایلنا، مدیرعامل بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر کشور در گفتگو با خبر استانی سیمای مازندران اعلام کرد: امسال سطوح درآمدی افراد تحت پوشش، ۶۰ درصد افزایش خواهد یافت که این اتفاق مبارک در هفده سال اخیر بی‌سابقه بوده است. 

بیت الله برقراری، مدیر عامل صندوق، اظهار کرد: از عمر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر کشور، هفده سال می‌گذرد. در واقع راه اندازی این صندوق که مولود نظام مقدس جمهوری اسلامی محسوب می‌شود، در سال‌های اخیر افزایش قابل توجهی در سطوح درآمدی نداشت و حداکثر افزایش در سال‌های اخیر حدود ۲۰ درصد بوده. 

وی ادامه داد: پیشنهاد افزایش ۶۰ درصدی سطوح درآمدی افراد تحت پوشش و همچنین پیشنهاد افزایش ۴۰ درصدی مستمری بگیران در هیأت امناء مطرح شده که در صورت تصویب در هیأت امناء سازمان تأمین اجتماعی و سازمان‌های تابعه، تحول بزرگی در میزان درآمد بیمه شدگان ایجاد خواهد کرد. 

برقراری با بیان اینکه این صندوق هم اکنون دو میلیون و ۵۰۰ هزار نفر بیمه شده در سراسر کشور دارد که یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر از آنان فعال هستند، افزود: در استان مازندران ۱۳۷ هزار نفر تحت پوشش داریم که ۸۲ هزار نفر از آنان فعال هستند. 

وی در خصوص افزایش خدمات به بیمه شدگان نیز بیان کرد: هم اکنون افراد تحت پوشش صندوق، خدمات درمانی خود را از بیمه سلامت دریافت می‌کنند و ما آمادگی داریم از ظرفیت اساسنامه صندوق و ظرفیت‌های پیش بینی شده در صندوق برای گسترش خدمات استفاده کنیم. 

مدیرعامل بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر کشور خاطر نشان کرد: افراد روستایی، عشایر، کشاورزان و شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر می‌توانند عضو صندوق شوند و هم اکنون ۱۲۰ هزار نفر از افراد تحت پوشش کمیته امداد و سازمان بهزیستی تحت پوشش بیمه هستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز