خبرگزاری کار ایران

بازنشستگان در انتظار نامه‌ی رئیس مجلس/ آیا مصوبات مزدی شورایعالی کار احیا می‌شود؟

asdasd
کد خبر : ۱۲۵۰۱۲۵

یک بازنشسته‌ی کارگری می‌گوید: انتظار داریم رئیس مجلس مسئولانه به موضوع ورود کرده و برای دولت زمان تعیین کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، بیش از ده روز از رای اولیه هیات تطبیق قوانین مجلس در زمینه ابطال مصوبه افزایش مستمری بازنشستگان گذشته است اما گویا هنوز نامه‌ی رسمی ریاست مجلس به دولت ابلاغ نشده و مراحل اداری به پایان نرسیده است.

فرجی (بازنشسته‌ی میانه‌بگیر) در این رابطه با بیان اینکه میلیون‌ها بازنشسته‌ی کشور در انتظار نامه‌ی رسمی رئیس مجلس و پیگیری مسئولانه‌ی مساله هستند؛ می‌گوید: ما بازنشستگان تا کی باید منتظر اجرا و اعمال قانون بمانیم؛ برخی نمایندگان مجلس مرتب به دولت حکم می‌کنند مصوبه را اصلاح کن؛ برخی دیگر می‌گویند رای هیات تطبیق هنوز توسط رئیس مجلس ابلاغ نشده؛ در حال نزدیک شدن به نیمه‌ی تیرماه یعنی چهارمین ماه از سال هستیم اما هنوز تکلیف‌مان روشن نیست؛ چرا به صراحت نمی‌گویند قرار است چه اتفاقی بیفتد و مراحل اداری چه زمانی به پایان می‌رسد؟

به گفته وی، وقتی رای روشن و صریح هیات تطبیق بر ابطال مصوبه‌ی دولت قرار گرفته، چرا رئیس مجلس از هیات دولت نمی‌خواهد مصوبه را در یک زمان کوتاه اصلاح و دوباره ابلاغ کند؟

او با تاکید بر اینکه اجرای قانون تعلل‌بردار نیست؛ گفت: ماده 96 قانون تامین اجتماعی، مصوبه مزدی شورایعالی کار و افزایش سرسام‌آور تورم در خردادماه، همه می‌گویند افزایش مزد بازنشسته نباید ده درصد باشد؛ اما چرا دولت حاضر به پذیرش نیست، نمی‌دانیم آنهم در حالیکه مستمری ما از جیب خودمان پرداخت می‌شود و نه از خزانه دولت، ما بازنشستگان تامین اجتماعی ریالی از خزانه دولت و بیت‌المال نمی‌گیریم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز