خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی؛

تنها ۵۰درصد تعاونی‌ها در تولید مشغول فعالیت هستند

asdasd
کد خبر : ۱۲۴۷۸۱۱

مهدی مسکنی گفت: حمایت از حضور تعاونی‌ها در نمایشگاه‌های داخلی و خارجی یکی از رئوس برنامه‌ها و رویکردهای معاونت امور تعاون در سال ۱۴۰۱ است.

به گزارش ایلنا، معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه در کشور بیش از یکصدهزار تعاونی فعال است، گفت: توسعه صادرات و گسترش بازارهای جهانی تعاونی‌ها رویکرد اصلی دولت سیزدهم است.

مهدی مسکنی (معاون تعاون وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی) در حاشیه بازدید از پاویون بخش تعاون کشور در اولین نمایشگاه بین‌المللی تخصصی توانمندی‌های شرکت‌های کوچک و متوسط بیان کرد: ارتقای صادرات بخش تعاون و افزایش توان رقابت‌پذیری محصولات تولیدی و خدماتی، مستلزم تقویت زیرساخت‌های تسهیل‌کننده صادرات است.
 
وی افزود: حمایت از حضور تعاونی‌ها در نمایشگاه‌های داخلی و خارجی یکی از رئوس برنامه‌ها و رویکردهای معاونت امور تعاون در سال ۱۴۰۱ است.
 
مسکنی با اشاره به تحریم ظالمانه و ادامه محدودیت‌های شیوع ویروس کرونا، گفت: توجه به گسترش صادرات غیرنفتی موجب تقویت بخش تعاون و در نهایت اقتصاد کشور خواهد شد.
 
وی تصریح کرد: در حال حاضر بیش از ۵۰ درصد تعاونی‌های کشور در بخش تولید (عمدتاً در رسته و حوزه‌های تولید مواد غذایی، کشاورزی، دام، طیور، شیلات و...) مشغول فعالیت هستند.
 
معاون امور تعاون تأکید کرد: تعاونی‌ها نقش مؤثری در اشتغال‌زایی و حمایت از تولید ملی دارند.
 
مسکنی خاطرنشان کرد: ایجاد پاویون ویژه فعالان بخش تعاون در نمایشگاه‌های داخلی و خارجی فرصتی برای آشنایی عینی با بازارهای هدف، تقویت بازار تعاونی‌ها، جلب و کسب درآمدهای بیشتر و کشف بازارهای جدید است.
 
اولین نمایشگاه بین‌المللی تخصصی توانمندی‌های شرکت‌های کوچک و متوسط با حضور پاویون ویژه تعاون کشور از استان‌های خراسان رضوی، اصفهان، بوشهر، خراسان‌جنوبی، یزد، البرز و اردبیل از ۵ الی ۸ تیرماه در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران در‌ حال برگزاری است.
انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز