خبرگزاری کار ایران

دبیرکل کنفدراسیون جهانی اتحادیه‌های کارگری جهان:

علیه مداخلات امپریالیستی و استثمار انسان‌ها مبارزه می‌کنیم

asdasd
کد خبر : ۱۲۲۸۱۰۶

شکی نیست که اگر بخش مهمی از جنبش اتحادیه کارگری تحت وابستگی و نفوذ سیاسی و ایدئولوژیک حلقه‌های مسلط سرمایه‌داری نبود، توازن قوا در سطح جهانی بسیار متفاوت بود و این در صورتی رخ می‌داد که این جنبش اولویت‌های خود را در راستای منافع طبقاتی کارگران تعیین می‌کرد و نه منافع گروه‌ها و جریانات سیاسی و اجتماعی دیگر!

به گزارش ایلنا، در هجدهمین کنگره جهانی اتحادیه‌های کارگری که به میزبانی (فدراسیون جهانی اتحادیه‌های کارگری) WFTU برگزار شد، پامپیس کریستیس به عنوان دبیرکل کنفدراسیون جهانی اتحادیه‌های کارگری جهان(wftu)  انتخاب شد.

پیش از پامپیس کریستیس، جورج ماوریکوس به مدت ۱۷سال دبیرکل این کنفدراسیون بود و نقش مهمی در ارتقاء و بسط فعالیت‌های آن داشته است. بیش از ۹۵ اتحادیه ملی با دارابودن بیش از ۱۱۰میلیون عضو در این کنفدراسیون عضویت دارند.

کریستیس ۶۳ ساله سالها معاون wftu بوده و دبیرکلی اتحادیه کارگران قبرس و عضویت در مجلس قبرس و ریاست کمیسیون کار و تامین اجتماعی آن را در کارنامه دارد.

متن کامل سخنرانی پامپیس کریستیس پس از انتخاب بعنوان دبیرکل  wftu به این شرح است:

 

علیه مداخلات امپریالیستی و استثمار انسان‌ها مبارزه می‌کنیم

 

همکاران، برادران و خواهران عزیز، با تشکر از اینکه مرا انتخاب کردید. من به مسئولیتی که بر عهده می‌گیرم آگاهم.

WFTU دارای سابقه مبارزاتی طولانی و باشکوه است و در شرایط کنونی نقش بسیار مهمی در هماهنگی و هدایت جنبش کارگری طبقاتی در سراسر جهان دارد.

من این مسئولیت را حتی با در نظر گرفتن اینکه جایگزین جورج ماوریکوس می‌شوم که با حضور 17 ساله خود در راس WFTU، مسیر توسعه سازمانی بزرگ و گسترش چشمگیر اعتبار و نفوذ آن را رقم زده است.

رفیقی با اخلاق و وزن سیاسی که با الگوی شخصی خود توانست پس از یک دوره سخت قهقرایی و بلاتکلیفی دوباره احترام را در رهبری و رویه فدراسیون ما برانگیزد.

وقتی توافق کردیم که WFTU باید به حیات خود ادامه دهد و بعد از هاوانا شروعی جدید با رهبری جدید و فرآیندهای مدرن، دموکراتیک و شفاف ایجاد شود، من به خوبی می‌دانم که رهبری و دبیرکل آن بار سنگینی را برداشتند.

WFTU و اینکه چقدر پیشرفت و پیشرفت بزرگی حاصل شده است. بدیهی است که در شرایط بهتری این کار را انجام می دهم. عملکرد امروز فدراسیون ما نه با بوروکراسی، نه با انفعال و نه با تقدیرگرایی مشخص نمی شود.

امروز سازمانی فعال است که با روحیه جمعی و مشارکت دموکراتیک، دارای مواضع و پیشنهادات و اعضای فعالی است که حضور و نقش آنها در همه قاره ها و در همه بخش ها ضروری و بسیار متمایز است.

با این وجود، برای ایفای نقشم قطعاً به حمایت و همکاری همه نیاز دارم. و من مطمئن هستم که آن را خواهم داشت. مخصوصاً رفیق جورج ماوریکوس که البته ما او را از خدمت خارج نمی کنیم، اما مطمئناً از او در هر راه ممکن استفاده خواهیم کرد.

هجدهمین کنگره ما به وضوح زمینه هایی را که جنبش جهانی صنف کارگری فراخوانده شده است تا نبردهای خود را انجام دهد و اهداف خود را تحقق بخشد، برجسته کرده است.

اولویت‌ها را برای مداخله مؤثرتر و مؤثرتر، جبهه قوی‌تر و متحدتر در مبارزات کارگری تعیین کرده است. ما هیچ توهم نداریم.

نبردهایی که در انتظار ما هستند سخت و دشوار خواهد بود. در جنگ بین کار و سرمایه که ماهیت وحشیانه و استثمارگر نظام سرمایه داری بر ما تحمیل کرده است، توازن قوا در حال حاضر به گونه ای نیست که همه جا و همیشه نتایج پیروزمندانه را تضمین کند

. شکی نیست که اگر بخش مهمی از جنبش اتحادیه کارگری تحت وابستگی و نفوذ سیاسی و ایدئولوژیک حلقه‌های مسلط سرمایه‌داری نبود، این توازن قوا در سطح جهانی بسیار متفاوت بود.

در صورتی که این بخش اولویت های خود را در راستای منافع طبقاتی کارگران تعیین می کرد و نه منافع دیگری. در چنین حالتی، قطعاً توانایی کارگران برای مقاومت در برابر حملات و تحمیل سیاست هایی که به دستاوردها و حقوق آنها احترام می گذارد بسیار بیشتر خواهد بود.

وضعیت در مورد شرایط زندگی و کار نیز بسیار متفاوت خواهد بود. ثبات طبقاتی قطعاً کل جنبش اتحادیه کارگری را مشخص نمی کند، اما مشخصه نیروهایی است که در WFTU متحد می شوند. به همین دلیل است که سازوکارهای نظام با سیاه نمایی و طرد تلاش کرده و می کنند تا در صورت امکان قطب طبقاتی را در جنبش جهانی صنفی محو کنند.

آنها تلاش کردند تا همسویی جهانی جنبش اتحادیه کارگری را با منطق ادغام و ادغام در نظم نوین جهانی امپریالیستی اعلام کنند. اما آنها نه توانستند ما را منحل کنند، نه ما را ساکت کنند و نه ما را جذب کنند. ما در اینجا مسلح به تصمیمات کنگره خود هستیم، سرشار از عزم برای تغییر موازنه ها، مقاومت در برابر جبرگرایی و تسلیم، دفاع از حقوق کارگران، دفاع از قراردادهای دسته جمعی و قراردادهای دسته جمعی، برای مخالفت با خصوصی سازی و تخریب دولت رفاه..

ما اینجا هستیم: متحد با تصمیمات جمعی، با تزها و اولویت‌هایی که ما را متحد می‌کند، اقدامات را توسعه می‌دهیم، همبستگی را تقویت می‌کنیم، مبارزات را رهبری می‌کنیم، در جایی که تصمیمات مربوط به کارگران گرفته می‌شود مداخله می‌کنیم. با حضور در اقصی نقاط جهان، با اتحادیه‌های کارگری سازماندهی شده است.

نمایندگی بیش از 110 میلیون عضو با رهبری و راهنمایی جمعی، با دفاتر منطقه ای در تمام قاره ها، با TUI'S که تقریباً تمام زمینه های فعالیت اقتصادی را پوشش می دهد و مهمتر از همه ما اینجا هستیم تا چشم انداز جهانی بدون مداخلات و جنگ های امپریالیستی و بدون استثمار انسان به انسان را به کارگران القا کنیم.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز