خبرگزاری کار ایران

درخواست ۱۳ هزار بازنشسته کشوری و لشکری از رئیس جمهور/ نحوه پرداخت هدایا و کمک‌های رفاهی اصلاح شود

asdasd
کد خبر : ۱۲۱۹۵۹۰

بازنشستگان لشکری و کشوری خواهان اصلاح نحوه پرداخت هدایا و کمک‌های رفاهی خود شدند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، بازنشستگان لشکری و کشوری خواهان اصلاح نحوه پرداخت هدایا و کمک‌های رفاهی خود شدند.

بر این اساس، بیش از ۱۳ هزار بازنشسته لشکری و کشوری به صورت رسمی و از طریق کارزاری خواهان اجرای این خواسته شده‌اند. 

این خواسته در چارچوب نامه و شکواییه ۱۳ فروردین سال جاری کارگروه ۳۱ نفره رسیدگی به مطالبات بازنشستگان، در مورد آیین‌نامه نحوه پرداخت هدایا و کمک‌های رفاهی مناسبتی به کارکنان دولت، مطرح شده است. 

این بازنشستگان یادآور شدند که پیشنهاد آن‌ها بر همین اساس در خصوص اصلاح مفاد آیین نحوه پرداخت هدایا و کمک‌های رفاهی مناسبتی به کارکنان و بازنشستگان به دولت ارائه می‌شود. 

به همین دلیل بازنشستگان لشکری و کشوری از ابراهیم رئیسی، رئیس دولت جمهوری اسلامی ایران می‌خواهند که با توجه قرار دادن خواسته‌ی آن‌ها و صدور دستور لازم، زمینه رفع دغدغه آن‌ها را فراهم کند. 

به گفته‌ی بازنشستگان، اصلاح آیین‌نامه به جهت رعایت عدالت و کاهش شکاف میان شاغل و بازنشسته ضروری است. 

از همین رو اعلام کردند که حذف عبارت بازنشستگان، وظیفه‌بگیران و مستمری‌بگیران لشکری و کشوری از تبصره ۳ ماده ۲ پیش‌نویس آیین‌نامه، ضرورت دارد اما ماده ۱۰ با اصلاحی به پیش‌نویس آیین‌نامه الحاق شود. 

بر این اساس، بازنشستگان لشکری و کشوری پیشنهاد داده‌اند که صندوق بازنشستگی کشوری و سازمان تأمین اجتماعی در ماده ۱۰ مکلف باشند که هدایا و مبالغ کمک‌های رفاهی مندرج در ردیف‌های جدول موضوع ماده ۲ این تصویب نامه، عیناً از محل منابع داخلی و کمک دولت به بازنشستگان، موظفین و مستمری‌بگیران تحت پوشش تامین شود. 

اصلاح دیگری که بازنشستگان درخواست کرده‌اند این است که روز خانواده و تکریم بازنشستگان (۲۵ ذی‌الحجه) در ردیف ۹ جدول، موضوع ماده ۲ برای بازنشستگان، موظفین و مستمری‌بگیران کشوری و لشکری جایگزین روز کارمند شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز