خبرگزاری کار ایران

استمداد کارگران پارس پامچال از مسئولان/ چند سال است که سرگردانیم

asdasd
کد خبر : ۱۲۰۱۶۲۸

جمعی از کارگران کارخانه پارس پامچال برای چندمین بار خواستار رسیدگی به مشکلات صنفی خود شدند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، تعدادی از کارگران کارخانه رنگ‌سازی پارس پامچال که شمار آن‌ها تا ۳۵ نفر برآورد می‌شود، به‌صورت قراردادی در این واحد صنعتی نیمه تعطیل مشغول به کار هستند.

به گفته این کارگران، هرچند بارها شرایط دشوار کاری آن‌ها از رسانه‌های جمعی اطلاع‌رسانی شده اما تاکنون توجه چندانی به تغییر شرایط یا رسیدگی به وضعیت این کارگران نشده است. موضوعی که به اعتقاد این افراد ناشی از مهم نبودن این وضعیت برای کارفرما به حساب می‌آید.

کارگران خواستار آن هستند که به وضعیت تعدیل نیروی کار، حقوق‌های معوق ۵ تا۷ماهه و پرداخت حق بیمه‌های همراه با تأخیر پایان داده شود.

آنچه برای این کارگران حائز اهمیت است، دریافت مطالبات و حفظ امنیت شغلی است؛ چراکه در منطقه محل کار آن‌ها فرصت شغلی دیگری وجود ندارد اما آن‌ها باید پاسخگوی نیازهای خانواده‌هایشان باشند.

به گفته این کارگران که هریک از آن‌ها دارای سوابقی بین ۱۵ تا ۲۰ سال هستند، از یک الی دو سال پیش فعالیت تولیدی در کارخانه پارس پامچال به کندی انجام می‌شود و به همین دلیل کارگران علارغم حضور در محل کار خود فعالیت چندانی برای انجام کار ندارند.

این کارگران همچنین درباره طلب بیمه‌ای خود می‌گویند: جدا از معوقات مزدی ۵ ماهه، حدودا ۷ ماه است که بیمه کارگران به تامین اجتماعی پرداخت نشده و این موضوع باعث صدمه زدن به سوابق بیمه‌ای کارگران می‌شود.

طبق اظهارات کارگران آن واحد رنگ سازی ، بیمه کارگرانی که در شرایط سخت کار کرده‌اند اگر بصورت عادی کاری و بر اساس پایه حقوق محاسبه بشود این یعنی بی‌نتیجه شدن ۲۰ سال زحمت کارگران.

کارگران پارس پامچال افزود: از آنجا که این کارخانه ظرفیت اشتغال حدودا ۳۰۰ کارگر را دارد و برای فروش محصولات تولیدی خود هیچ مشکلی ندارد، از مسئولان درخواست داریم در آستانه سال نو برای رفع مشکلات پیش آمده که امنیت شغلی کارگران را به خطر انداخته، چاره‌اندیشی کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز