خبرگزاری کار ایران

بنابر اعلام رئیس کمیسیون تلفیق بودجه سال ۱۴۰؛

دولت برای «لایحه همسان‌سازی» اراده‌ ندارد/ اجرای همسان‌سازیِ ۱۴۰۱ با ۱۰۵ هزار میلیارد تومان

asdasd
کد خبر : ۱۱۹۷۱۲۷

رئیس کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۱، از نبود اراده در دولت در جریان بازپس گرفتن لایحه همسان‌سازی حقوق بازنشستگان خبر داد.

به گزارش ایلنا، حمیدرضا حاجی بابایی در نشست خبری با رسانه ها، با اشاره به با بازپس گرفتن لایحه همسان‌سازی حقوق بازنشستگان از سوی دولت، گفت: دولت اراده‌ای برای تحقق این امر مهم ندارد. 

وی افزود: یکی از دغدغه‌های بازنشستگان لشگری، کشوری و تامین اجتماعی این بود که آیا قانون همسان‌سازی بازنشستگی در انتهای سال ۱۴۰۰ پایان می‌پذیرد؟ در ماده ۳۰ قانون برنامه ششم توسعه همسان‌سازی حقوق بازنشستگان مصوب شد. 

رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه قانون برنامه، قانونی ویترینی، یعنی همه آن را مشاهده و باید آن را اجرا کنند، ادامه داد: کمیسیون تلفیق برای رفع این دغدغه تصویب کرده که در سال ۱۴۰۱ همسان‌سازی حقوق بازنشستگان ادامه یابد و مبلغی نیز برای تحقق این امر پیش بینی شد که برخی از بازنشستگان کشوری ابهام داشتند که این رقم کم است، اما باید به این نکته توجه کرد که تداوم اجرای همسان‌سازی حقوق اهمیت دارد. 

حاجی بابایی با بیان اینکه منابعی پیش بینی شده که دولت بتواند همسان‌سازی حقوق بازنشستگان را انجام دهد، تصریح کرد: همسان‌سازی افرادی که تحت پوشش تامین اجتماعی هستند، از محل اعتباری حدود ۹۰ همت پیش‌بینی شده برای این سازمان انجام می‌پذیرد. همچنین حدود ۱۵ همت برای همسان‌سازی بازنشستگان لشگری و کشوری پیش بینی شده است. امیدواریم بازنشستگان در سال آینده از فواید همسان‌سازی بهره‌مند شوند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز