خبرگزاری کار ایران

درخواست دوباره کارگران روغن نباتی «نینا» برای بازگشایی کارخانه و وصول معوقات مزدی

asdasd
کد خبر : ۱۱۹۱۸۹۳

نزدیک به ۳۰۰کارگر شاغل در کارخانه روغن نباتی «نینا» با سه ماه معوقه مزدی، برای چندمین بارخواستار بازگشایی محل کار خود شدند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، کارگران قراردادی شاغل در کارخانه روغن نباتی «نینا» سیرجان در استان کرمان که دست‌کم سه ماه مطالبات مزدی پرداخت نشده دارند، خواستار بازگشایی محل کار خود شدند.

از قرار معلوم این کارگران روز گذشته (۱۴ بهمن ماه) در اعتراض به وضعیت شغلی و مطالبات معوقه خود، با حضور در مقابل ساختمان فرمانداری ویژه سیرجان پیگیر وضعیت شغلی و مطالبات معوقه خود از مسئولان بودند اما هنوز موفق نشده‌اند معوقات‌شان را دریافت کنند.

گفته می‌شود کارگران این واحد تولیدی که در مجتمع کارخانجات فریکو واقع در منطقه ویژه‌ی اقتصادی سیرجان واقع شده، از شهرها و روستاهای همجوار در این کارخانه مشغول کار هستند و به دلیل مطالبات معوقه با مشکلات بسیار دست و پنجه نرم می‌کنند.

به ادعای یکی از کارگران؛ بی‌توجهی کارفرما به مطالبات صنفی آن‌ها باعث کاهش انگیزه کار در کارگران شده است. وی در ادامه درباره وضعیت شغلی خود گفت: در حال حاضر شش ماه است به دلیل تعطیلی موقت به دلیل نداشتن مواد اولیه تولید، کارخانه کاری برای انجام ندارد.

او پیرامون مطالبات معوقات بیمه‌ای خود و همکارانش نیز گفت: بعد از تعطیلی موقت کارخانه مانع مالی برای پرداخت حقوق وجود ندارد به همین دلیل سه ماه حقوق کارگران پرداخت نشده است. در عین حال حق بیمه کارگران در ماه‌های گذشته پرداخت نشده است.

به گفته وی؛ پیش از این نیز در تاریخ یکم آذر ماه در مقابل ساختمان فرمانداری تجمع کرده بودیم که با دستور فرماندار بخشی از مطالبات عقب افتاده ما تا راه‌اندازی مجدد کارخانه پرداخت شد اما نه تنها هنوز کارخانه راه‌اندازی نشده، بلکه دستمزد کارگران دوباره به تاخیر افتاده است.

طبق اظهارات وی؛ به دنبال اعتراض روز گذشته کارگران، یکی از مدیران داخلی (اداری ومالی) شرکت وعده کرده حداکثر تا یک هفته آینده بخشی از طلب کارگران را پرداخت خواهند کرد.

شرکت فریکو با برند نینا یکی از تولیدکنندگان روغن نباتی مایع واقع در استان کرمان می‌باشد که در سال ۱۳۷۲ تاسیس شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز