خبرگزاری کار ایران

کارگران شهر پورتلند ایالت اورگان روز ۱۰ فوریه ۲۰۲۲ دست به اعتصاب می‌زنند

asdasd
کد خبر : ۱۱۹۰۰۵۴

پنج شنبه شب، شورای منطقه‌ای اتحادیه‌های تجاری اعلام کرد: «بیش از ۸۶ درصد از کارگران عضو اتحادیه کارگری شهر پورتلند، هفته گذشته رای به اعتصاب دادند. اعتصاب در روز ۱۰ فوریه ۲۰۲۲ آغاز خواهد شد.»

به گزارش خبرنگار ایلنا به نقل از پایگاه خبری کاگ دابلیو ۸، یک گروه از اتحادیه‌ها که نماینده بیش از ۱۱۰۰ نفر از کارگران خدمات شهری شهرداری در شهر پورتلند ایالت اورگان در آمریکا هستند، پنج شنبه شب اعلام کردند: «بیش از ۸۶ درصد از اعضا رای به اعتصاب دادند. اعتصابی که از ساعت ۹ صبح روز پنج شنبه، ۱۰ فوریه ۲۰۲۲ آغاز خواهد شد. رای گیری هفته گذشته انجام گرفت.»

راب مارتینیو (رئیس شورای منطقه‌ای اتحادیه‌های تجاری) عنوان کرد: «شهر پورتلند دارد با مهارت‌ترین کارگرانش را در بازار رقابتی از دست می‌دهد در صورتی که اعضای جدید اتحادیه، به علت افزایش روزافزون هزینه زندگی، نمی‌توانند در شهر پورتلند زندگی کنند.»

در بیانیه مطبوعاتی پنج شنبه شب شورای منطقه‌ای اتحادیه‌های تجاری چنین آورده شده است: «شورای شهر اراده‌ای برای به رسمیت شناختن هزینه‌ها برای رفع احتیاجات زندگی شهری کارگران یا فداکاری‌هایی که در طول دوران شیوع ویروس کرونا انجام دادند را ندارد.»

مارتینیو افزود: «ما از شورای شهر درخواست می‌کنیم تا بازتاب‌دهنده نیازهای جامعه ما باشد؛ ما نماینده بخش بزرگی از جامعه کارگری و خدمات ارائه شده در این شهر هستیم. امیدوارم آن‌ها این قدم نهایی را در این مذاکرات بلندمدت در نظر بگیرند.»

پیش از رای‌گیری هفته گذشته، اعضای شورای منطقه‌ای اتحادیه‌های تجاری با دست و دلبازی آخرین پیشنهاد شورای شهر را رد کردند که شامل یک پاداش سه هزار دلاری و یک افزایش حقوق پنج درصدی سالانه برای کارگرانی می‌شد که امسال، دچار کاهش درآمد شدند.

مارتینیو هفته پیش اظهار کرد: «پیشنهاد شورای شهر به شدت خدمات کارگران خدمات شهری را که خدمات ضروری انجام می‌دهند را کم اجر می‌کند. حال آنکه آنها تلاش می‌کنند تا شهر در سلامت و امنیت باشد.»

اگر کارگران دست به اعتصاب بزنند، ممکن است خدمات پایه و اساسی در سطح شهر با اختلال مواجه شود. با استناد به سایت رسمی شهر اورگان؛ «اعضای شورای منطقه‌ای اتحادیه‌های تجاری حدود ۱۶ درصد از نیروی کار شهری را تشکیل می‌دهند که شامل دسته‌جات مختلفی از کارگران همانند تعمیرکاران، ناظران ساختمانی و کارمندان حسابدار می‌شود.»

سایت رسمی شهر اورگان می‌افزاید: «اعضای شورای منطقه‌ای اتحادیه‌های تجاری از طریق دفاتر مختلف شورای شهر از جمله دفتر آب شورای شهر پورتلند، دفتر حمل و نقل شورای شهر پورتلند، دفتر ارتقای خدمات شورای شهر پورتلند و دفتر پلیس شورای شهر پورتلند و غیره استخدام شده‌اند.»

در بیانیه شورای شهر گفته شده است که انتظار اختلال جدی در ارائه خدمات را نمی‌کشد و: «شورای شهر پورتلند به حق اعتصاب اعضای شورای منطقه‌ای اتحادیه‌های تجاری احترام می‌گذارد و به تلاش‌ها برای دستیابی به یک توافق با شورای منطقه‌ای اتحادیه‌های تجاری طبق موضوعات مطروحه ادامه می‌دهد. به هر حال، مسئولان شهری در هفته‌های گذشته در حال آماده‌سازی مراتب برای ادامه ارائه خدمات ضروری به جامعه در صورت وقوع اعتصاب بودند تا از تاخیرها در ارائه خدمات بکاهند. شورای شهر انتظار اختلال جدی در ارائه خدمات به هسته اصلی شهر را نمی‌کشد و در حال آماده‌باش است در صورتی که نمایندگان اعضای شورای منطقه‌ای اتحادیه‌های تجاری تصمیم به اعتصاب بگیرند.»

میانجی‌گری‌ها بین دو طرف گفتگو در جریان است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز