خبرگزاری کار ایران

یک فعال صنفی کارگزاران مخابرات روستایی:

قرارداد دائم داریم اما حقوق موقت می‌گیریم!

asdasd
کد خبر : ۱۱۸۷۹۷۱

مجید حسنکی از خلف وعده مخابرات و تبعیض میان کارکنان انتقاد کرد.

مجید حسنکی (نماینده کارکنان مخابرات روستایی استان خوزستان) به خبرنگار ایلنا گفت: کارکنان مخابرات روستایی مدتی است که قرارداد دائم دارند و طبق آیین نامه استخدامی شرکت هلدینگ مخابرات ایران تمام کسانی که نیروی دایم مخابرات هستند و مستقیم از مخابرات حقوق دریافت می‌کنند، شامل مصوبه آیین نامه استخدامی سال ۸۹ می‌شوند.

به گفته وی، مخابرات باید به مصوبه مجلس و قانون تمکین کند اما این کار را صورت نداده و کارگزاران مخابرات روستایی را شهروند درجه دو به حساب می‌آورد: «ما دایم نشدیم که حقوق موقت بگیریم و از مزایای دایمی بی‌بهره بمانیم.»

حسنکی از دشواری‌های کار کارگزاران مخابرات روستایی می‌گوید: یک کارگزار مخابرات روستایی همه وظایف مرکز روستایی از خدمات تلفن گرفته تا اینترنت و نگهداری و حتی نظافت را به تنهایی انجام می‌دهد و با پنج میلیون تومان حقوق به سختی روزگار می‌گذراند؛ درحالیکه کارکنان شهری بیش از سه برابر این مبلغ حقوق می‌گیرند. ما وقتی می‌توانیم به مرخصی برویم که یک نفر دیگر را پیدا کنیم و به جای خودمان بگذاریم یعنی حتی حق مرخصی نداریم.

این فعال صنفی می‌گوید: نمایندگان مجلس قول دادند به زودی جلسه‌ای بگذارند و مشکلات ما را برطرف کنند اما هرچه منتظر ماندیم، خبری از برگزاری نشست و حل مشکلات نشد؛ ما چشم امید به نمایندگان مجلس دوخته بودیم تا مقابل قانون گریزی مخابرات بایستد اما هنوز اتفاقی نیفتاده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز