خبرگزاری کار ایران

گلایه کارگران شهرداری رودبار از مسئولان/ حدود ۵ ماه معوقات مزدی طلبکاریم

asdasd
کد خبر : ۱۱۷۷۵۱۹

در حدود ۷۰ نفر از کارگران مجموعه شهرداری رودبار در استان گیلان از پرداخت نشدن دست‌کم چهار تا پنج ماه حقوق و مطالبات خود گلایه‌مندند.

تعدادی از کارگران شهرداری رودبار واقع در جنوب استان گیلان در تماس با خبرنگار ایلنا، گفتند: عدم پرداخت منظم دستمزد در مجموعه شهرداری رودبار مشکلات خانوادگی و معیشتی برای کارگران به وجود آورده است.

این کارگران گفتند: اغلب کارگران به علت‌ عدم پرداخت منظم دستمزدها با مشکل روبه‌رو هستند. طی این مدت از همه آشنایان قرض کرده‌ایم. به علت مشکلات مالی شهرداری و پرداخت نشدن دست‌کم چهار تا پنج ماه از دستمزدهایمان نسبت به هزینه‌های واقعی زندگی، هر روز سفره‌هایمان به نسبت روز قبل کوچکتر می‌شود.

این کارگران که برای دریافت معوقات مزدی خود به نهادهای مسئول مراجعه کرده‌اند، هنوز پاسخی دریافت نکرده‌اند.

به گفته یکی از کارگران؛ از چهار ماه پیش از بدو ورود شهردار جدید وضعیت پرداخت حقوق کارگران بهتر از قبل شده است و در حال حاضر تقریبا با فاصله یک تا یک و نیم ماه حقوق می‌گیریم اما معوقات سابق کارگران از زمان شهردار قبلی همچنان پرداخت نشده باقی مانده است.

این کارگر که نگران امنیت شغلی خود و همکارانش است، در ادامه تصریح کرد: غیر از حقوق‌های معوق سال جاری، مطالبات  پرداخت نشده قدیمی هم داریم که مربوط به سالهای ۹۴و ۹۵ است و پیمانکار هنوز به حساب کارگران واریز نکرده است.

او گفت: در مجموعه شهرداری رودبار بیشتر از ۱۸ سال است تحت مسئولیت یک شرکت واسطه‌ای مشغول کار هستیم، شرکتی که به بهانه تامین نیرو عملا هیچ نقشی در ارائه خدمات ندارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز