خبرگزاری کار ایران

استمداد ۲۰۰کارگرپروژه ساخت تونل آزادراه منجیل به رشت از مسئولان/ پیمانکار بدون تسویه حساب رفت و دست‌مان‌به جایی بند نیست

asdasd
کد خبر : ۱۱۶۵۱۷۸

کارگران پروژه تعطیل شده ساخت تونل آزادراه منجیل به رشت مدعی شدند شرکت پیمانکاری مجری ساخت پروژه تمام تجهیزات خود را بدون تسویه حساب با کارگران از کارگاه خارج کرد و دست کارگران برای وصول مطالباتشان به جایی بند نیست.

یکی از کارگران پروژه ساخت تونل آزادراه منجیل به رشت در تماس با خبرنگار ایلنا گفت: شرکت پیمانکاری مجری ساخت پروژه طی روزهای گذشته با استفاده از کارگران باقی مانده تمام تحهیزات و ماشین‌آلات خود را بدون تسویه حساب با کارگران از کارگاه جمع‌آوری و خارج کرد و در حال حاضر کارگران که غالبا افراد غیربومی هستند، برای وصول مطالبات خود سرگردان شده‌اند.

او با بیان اینکه با شروع به کار این پروژه حدود ۲۰۰کارگر که از استانهای مختلف به رودبار مهاجرت کرده‌اند؛ بیکار شده‌اند، افزود: پیش از خارج شدن پیمانکار از طریق رسانه‌های کارگری به مسئولان هشدار دادیم تا مطالباتمان را وصول کنند اما اهمیتی قائل نشدند.

او گفت: هر یک از کارگران که رقمی بین ۷۰ تا ۱۰۰ میلیون از پیمانکار طلبکارند، طی این مدت برای وصول مطالبات خود بارها در محدوده محل فعالیت خود اعتراض و تجمع صنفی برگزار کرده‌اند.

به گفته‌ی این کارگر، در این چند ماه، مدیران شرکت مادر مرتبا وعده رسیدگی به وضعیت شغلی و کارگران و پرداخت مطالبات آنان را می‌دادند اما هیچ پولی به حساب کارگران پرداخت نمی‌شد. کارگران نیز در طول این زمان هیچ دسترسی به کارفرما نداشته‌اند.

وی با بیان اینکه در ایام بیکاری؛ کارگران برای تامین معاش خانواده‌هایی خود به دستفروشی، ضایعات‌فروشی و سایر مشاغل کاذب روی آورده‌اند، گفت: می‌دانیم که فروش ضایعات و دستفروشی هیچ آینده شغلی ندارد، همه به عنوان کارگر متحصص پروژه ساخت تونل در سازمان تامین اجتماعی دارای پرونده بیمه هستیم اما وقتی که چند ماه است نه مزدی داده می‌شود و نه حق بیمه، ناچاریم به نحوی مخارج‌مان را با انجام کارهای متفرقه تامین کنیم.

او در بخش دیگری از سخنان خود درباره مشکلاتی که به دنبال پرداخت نشدن حقوق و بیمه کارگران ایجاد شده، گفت: ما کارگران در شرایط بسیار سختی زندگی می‌کنیم. تامین اجتماعی هم اعتبار دفترچه‌های ما را تمدید نمی‌کند. از مسوولان می‌خواهیم تا فکری به حال ما و خانواده‌هایمان بکنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز