خبرگزاری کار ایران

رئیس کانون عالی بازنشستگان تامین اجتماعی:

تاثیر مستقیم ایراد هیئت تطبیق قوانین بر مستمری بازنشستگان تامین اجتماعی/ رئیس مجلس «استفساریه فوری» ارائه کند

asdasd
کد خبر : ۱۱۵۲۱۵۳

کانون عالی کارمندان بازنشسته مشمول قانون تامین اجتماعی با ارسال نامه‌ای به رئیس مجلس شورای اسلامی، اشکال «هیئت تطبیق قوانین و مقررات مجلس» به نحوه‌ پرداخت بدهی دولت به سازمان تامین اجتماعی را در حوزه مستمری مشکل‌ساز خواند.

به گزارش ایلنا، کانون عالی کارمندان بازنشسته مشمول قانون تامین اجتماعی با ارسال نامه‌ای به محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به مصوبه‌ی بند (و) تبصره (۲) بودجه سال ۱۴۰۰ برای پرداخت بدهی دولت به سازمان تامین اجتماعی به وسیله سهام شرکت‌های دولتی، یادآور شد که هیئت تطبیق قوانین و مقررات مجلس واگذاری دیون دولت به وسیله سهام را بر اساس قانون سیاست‌های ابلاغی اصل ۴۴ قانون اساسی، و شرایط اقتصادی بورس ممنوع کرده است. 

در این نامه که به امضای سلطانی‌کیا، رئیس کانون عالی کارمندان مشمول تامین اجتماعی، رسیده، به قالیباف یادآوری شده است که ایراد این هیئت سازمان را دچار مشکل می‌کند و تاثیرات آن را به صورت مستقیم بر روی پرداخت مستمری می‌گذارد. 

در بخش پایانی این نامه از رئیس مجلس خواسته شده که به طریقی که مصلحت و تدبیر ایجاد می‌کند، از طریق هیئت یا استفساریه فوری اجازه تهاتر سهام دولتی به سازمان تامین اجتماعی به میزان مبلغ مصوب در قانون بودجه، بابت بخشی از بدهی دولت به تامین اجتماعی واگذار شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز