خبرگزاری کار ایران

پایان اعتراض کارگران واحدترابری مناطق عملیاتی پارسیان، آغار و دلان/ مسئولان دو ماه مهلت گرفتند

asdasd
کد خبر : ۱۱۳۹۴۹۰

با وعده مسئولان برای محقق شدن مطالبات کارگران واحد ترابری شرکت بهره‌برداری نفت و گاز زاگرس جنوبی، آن‌ها به اعتراض خود پایان دادند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، از قرار معلوم؛ به دنبال اجتماع دو روزه (شنبه دهم و یکشنبه یازدهم مهر ماه) کارگران واحد ترابری سه منطقه عملیاتی نفت و گاز پارسیان، آغار و دلان شورای تامین، ظهر روز گذشته جلسه‌ای با حضور مسئولان شرکت بهره‌برداری نفت و گاز جنوبی برگزار کرد.

منابع کارگری در شرکت بهره‌برداری نفت و گاز زاگرس جنوبی درباره مصوبات این جلسه یادآور شدند: طبق مصوبات این جلسه قرار است تا دو ماه آینده به مطالبات کارگران این سه منطقه گازی رسیدگی شود. در عین حال مصوبه‌ای در این جلسه در سه بند به نفع کارگران صادر شد که کارفرما را مکلف به انجام آن می‌کند.

کارگران واحد ترابری شرکت بهره‌برداری نفت و گاز زاگرس جنوبی همچنین اظهار داشتند: در این جلسه مقرر شد کارفرما همه کارگران واحد ترابری سه منطقه عملیاتی پارسیان، آغار و دلان را به سامانه ساپنا متصل کند.

این کارگران گفتند: بخش دیگری از مشکلات کارخانه مربوط به اجبار شرکت بهره‌برداری نفت گاز زاگرس جنوبی برای اجرای طرح خویش کارفرمایی برای حدود ۴۰۰ کارگر واحد ترابری بود که ۵ تا ۱۸ سال مسئولیت جابجایی نیروی کار را با عقد قرارداد با شرکت اصلی را روی حدود ۲۵۰ حلقه چاه داشته‌اند. کارفرما در این خصوص نیز مکلف به حذف طرح خویش فرمایی شد.

به گفته کارگران، بی‌توجهی برخی مسئولان شرکت بهره‌برداری نفت و گاز زاگرس جنوبی به موضوع مشکلات کارگران واحد ترابری و سامان دادن به وضعیت شغلی آن‌ها، نمونه‌ای از دلایل اعتراض این کارگران است که تاکنون اجرایی نشده است.

به گفته آنان؛ مدیریت شرکت بهره‌برداری نفت و گاز زاگرس جنوبی در مقام کارفرمای کنونی مکلف به انجام وعده‌های داده شده تا دو ماه آینده است، در نتیجه کارگران با اعتماد به این وعده‌ها به اعتراض صنفی خود خاتمه دادند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز