خبرگزاری کار ایران

گلایه کارگران مجتمع کشت و صنعت هفت تپه از تاخیر در پرداخت حقوق

asdasd
کد خبر : ۱۱۰۵۰۱۹

کارگران مجتمع کشت و صنعت هفت تپه از تاخیر در پرداخت معوقات مزدی خود انتقاد دارند. این کارگران روز گذشته ۲۴ تیر ماه در مقابل دفتر مدیریت تجمع کردند.

جمعی از کارگران مجتمع کشت و صنعت هفت تپه در تماس با خبرنگار ایلنا، گفتند: کارگران این مجموعه دو ماه حقوق اردیبهشت و خرداد خود را نگرفته‌اند اما طبق توافقی که با کارفرما انجام شده، قرار شد حقوق هر ماه خود را با یک ماه تاخیر، دهم ماه بعد، دریافت کنیم یعنی در واقع حقوق اردیبهشت ماه با یک ماه تاخیر که قرار بود دهم تیر ماه به حساب کارگران واریز شود، هنوز واریز نشده است.

این کارگران که منتظر دریافت مطالبات خود هستند، گفتند: کارفرما مدعی است منابع مالی کافی ندارد به همین دلیل حقوق کارگران به تاخیر افتاده است.

این کارگران خواستار پرداخت هرچه زودتر معوقات مزدی خود شدند و گفتند: خواستار آن هستیم که کارفرما هرچه سریعتر مطالبات مزدی‌ را پرداخت کند.

آن‌ها گفتند: بیش از ۵ هزار کارگر در مجموعه کشت وصنعت هفت تپه کار می‌کنند که جدا از حقوق در سال جاری مطالباتی از سالهای گذشته بابت حق شیفت، سرویس ایاب و ذهاب، حق بدی آب و هوا، همسر و افزایش حق غذا و. . دارند که به‌رغم وعده‌های داده شده درخصوص پرداخت معوقات حقوقی کارگران، هنوز اقدامی از سوی کارفرما جهت پرداخت این مطالبات صورت نگرفته است.

به گفته آن‌ها؛ کارفرما از زمانی که اعلام شده این مجتمع قرار است به بخش دولتی باز گردد، در رویه پرداخت حقوق کارگران تغییراتی ایجاد کرده کما اینکه ماه گذشته حقوق فروردین ماه کارگران با ده روز تاخیر بیستم خرداد پرداخت شد.

طبق اظهارات آنها؛ مشکل دیگر این است که حق سنوات حدود ۹۰ کارگر بازنشسته سال ۹۹ هنوز پرداخت نشده است در عین حال کارگران فصلی واحد نباتات توقع دارند به امنیت شغلی‌شان در نتیجه استمرار قرارداد کاریشان توجه شود.

این کارگران با ابراز نگرانی از وضعیت بوجود آمده برای همکاران خود اظهار داشتند: از مسئولان مجتمع کشت و صنعت هفت تپه می‌خواهیم با درک همه مشکلاتی که در نتیجه‌ عدم دریافت مزد برای مجموعه کارگران بوجود می‌آید، درخصوص پرداخت مطالبات مزدی کارگران سریعا اقدام کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز