خبرگزاری کار ایران

تجمع بازنشستگان و مستمری‌بگیران در اعتراض به عقب‌ماندگی‌های معیشتی

asdasd
کد خبر : ۱۱۰۲۵۴۷

بازنشستگان و مستمری‌بگیران تأمین اجتماعی رشت مقابل کانون بازنشستگان این شهرستان و همچنین در اهواز تجمع کردند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، جمعی از بازنشستگان و مستمری‌بگیران تأمین اجتماعی امروز (یکشنبه/ ۲۰ تیر) مقابل کانون بازنشستگان استان گیلان و همچنین در شهرستان‌ اهواز تجمع کردند. 

معترضان خواهان اجرای صحیح ماده 96 قانون تامین اجتماعی هستند که به معنای افزایش حقوق بر اساس هزینه‌های معیشت است. 

آنها همچنین تاکید دارند که تورم بیش از 40 درصدی سه ماه ابتدای سال باید در جبران قدرت خرید آنها بر اساس ماده 96 لحاظ شود. 

اجرای ماده 111 قانون تامین اجتماعی برای از کارافتادگان و بازماندگان و رساندن حقوق آنها به حداقل‌بگیر 30 سال، پرداخت 25 درصد باقی از متناسب‌سازی مرحله دوم، رفع تبعیض بین بازنشستگان همکار و غیرهمکار، پرداخت حق ایثارگری به بازنشستگان ایثارگر تامین اجتماعی، پرداخت حق اولاد و عائله‌مندی به بازنشستگان خواهر و در نظر گرفتن حق عائله‌مندی برای افرادی که همسر فوت کرده و یا طلاق داده دارند، اجرای قانون الزام درمان، پرداخت مابه‌الفاوت فروردین ماه 1400، اصلاح حقوق پایه بازنشستگان سال‌های 97 و 98 بر اساس متناسب‌سازی مرحله دوم و اجرای سه جانبه‌گرایی در ارکان سازمان تامین اجتماعی از دیگر خواسته‌های معترضان است. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز