خبرگزاری کار ایران

رییس کانون کارگران بازنشسته تبریز:

دولت «شیر نفت» را بر روی بازنشستگان کشوری و لشکری بازکرده است/ متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی نتوانسته نیازهای این قشر را برآورده کند

asdasd
کد خبر : ۱۱۰۱۶۶۵

توزیع ناعادلانه درآمد به دلیل تورم ناشی از سوءمدیریت داخلی و پیامد‌های تحریم‌ها سبب شده تا قشر بازنشسته روز به روز فقیرتر شده و ترمیم دستمزدها هیج فایده‌ای نداشته باشد

به گزارش خبرنگار ایلنا، در آستانه ۲۵ تیر نخستین جلسه شورای راهبردی و هم اندیشی تشکل‌های کارگری و بازنشستگی استان آذربایجان شرقی به صورت ویدئوکنفرانسی با حضور نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی، رییس اتحادیه پیشکسوتان کارگران کشور، رئیس کانون عالی کارگران بازنشسته و مستمری‌بگیر تأمین اجتماعی اعضای هیأت مدیره و بازرسان کانون کارگران بازنشسته تبریز و جمعی از فعالان جامعه کارگری و بازنشستگی استان آذربایجان شرقی در محل سالن کنفرانس خانه کارگر تبریز برگزار شد.

در آغاز این گردهمایی «کریم صادق زاده تبریزی» رییس هیأت مدیره کانون کارگران بازنشسته تبریز، طی سخنانی یکی از راهکار‌های مهم دستیابی به اهداف کارگران و بازنشستگی را پرهیز از هرگونه از فرافکنی و حاشیه‌سازی عنوان کرد و گفت: برای رسیدن به مطالبات این قشر داشتن وحدت رویه و صدای واحدی است که از مسیرهای قانونی به گوش مسئولین رسیده و عملیاتی گردد.

وی کانون‌های بازنشستگی از جمله کانون کارگران بازنشسته تبریز را یکی از محل‌هایی که در طول این سال‌ها در جهت احقاق حقوق این قشر اقدامات مختلفی در قالب دیدار و نشست با مسولین، صدور بیانیه، برپایی تجمعات در چارچوب شرح وظایف اساسنامه خود انجام داده است، عنوان کرد و گفت: خط قرمز کانون کارگران بازنشسته تبریز همواره مطالبات این قشر بوده و هیچگاه در مقابل خواسته‌های بازنشستگان سکوت را جایز ندانسته و در این راستا از هر ایده و نظری که بتواند به تحقق اهداف این قشر کمک کند، استقبال می‌کند. بر همین اساس تشکیل اتاق فکر را تحت عنوان شورای راهبردی و هم اندیشی برای بهره‌گیری از نقطه نظرات اعضا شکل داده‌ایم چراکه کانون کارگران بازنشسته تنها مرجع قانونی جهت رسیدن به خواسته‌های این قشر بوده و فرد فرد اعضا باید تحت لوای این کانون حرکت کرده و از هرگونه فرافکنی خودداری کنند چراکه در این صورت رسیدن به اهداف واقعی میسر نخواهد شد.

نایب رییس کانون کارگران بازنشستگان استان آذربایجان شرقی صادق‌زاده در ادامه به مطالبات مهم قشر کارگران و بازنشستگان پرداخت و گفت: متاسفانه در طول سالهای گذشته قدرت و ثروت بعضی دولت‌ها را نیز با خود همراه کرده و قدرت حاکم برای حفظ و حراست از سرمایه موضوع مهم حق اعتراض به بی‌عدالتی را از کارگران و بازنشستگان سلب نموده که ما خواهان تحقق حق اعتراض صنفی در دولت پیش رو هستیم.

وی با بیان اینکه توزیع ناعادلانه درآمد به دلیل تورم ناشی از سوءمدیریت داخلی و پیامد‌های تحریم‌ها سبب شده تا این قشر روز به روز فقیرتر شده و ترمیم دستمزدها هیج فایده‌ای نداشته باشد، اظهار داشت: در بحث متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان گرچه اقداماتی صورت گرفته ولی هرگز نتوانسته نیازهای این قشر را برآورده کند.

صادق زاده؛ سازمان تأمین اجتماعی را یگانه نهاد حوزه حمایت‌های اجتماعی جامعه کارگری و بازنشستگی عنوان کرد و گفت: این سازمان که با سرمایه خود این قشر شکل گرفته ولی آشکارا مورد تبعیض قرار می‌گیرد؛ از یکسو هر روز شاهد افزایش بدهی‌های دولت به این سازمان هستیم و از طرف دیگر دولت شیر نفت را بر روی بازنشستگان کشوری و لشگری بازکرده و افزایش حقوق این قشر را بی‌هیچ مشکلی دنبال می‌کند.

وی با درخواست از دولت و مجلس برای ایجاد ردیف جداگانه در بودجه عمومی سالانه کشور ضمن پرداخت بدهی‌های جاری دولت به این سازمان افزود: باید با اعمال کمکهای تأثیرگذار جلوی فروپاشی این سازمان گرفته شود و در این رابطه از زندگی با عزت مستمری بگیران این سازمان غافل نشوند.

رییس کانون کارگران بازنشسته تبریز ضرورت اجرای صحیح و دقیق ماده ۹۶ قانون تأمین اجتماعی و افزایش حقوق بر اساس نرخ مواقعی تورم را برای همه سطوح تحت پوشش را یادآور شد و گفت: همچنین انتظار داریم لایحه دایمی شدن متناسب‌سازی حقوق و مزایای بازنشستگان کشوری، لشگری و تأمین اجتماعی با جدیت در مجلس شررای اسلامی پیگیری شود.

نایب رییس کانون کارگران بازنشسته استان آذربایجان شرقی با بیان اینکه هنوز بخش مهم دیگری از مطالبات جامعه کارگری و بازنشستگی بر زمین مانده است، اظهار داشت: اجرا نشدن آئین نامه تبصره۲ ماده ۷ قانون کار در راستای اجرایی نمودن کارهای مستمر و دایمی، رعایت اصل سه جانبه گرایی در شورای عالی تامین اجتماعی، واگذاری سهام شستا به بازنشستگان و کارگران، افزایش عیدی و پاداش برابر با شاغلین از آن جمله است که نیازمند عزم جدی برای اجراست.

صادق زاده در خاتمه سخنان خود با تأکید بر اینکه اعضای هیأت مدیره و بازرسان کانون کارگران بازنشسته تبریز پاسخگوی بیش از ۱۲۵ هزار بازنشسته این شهرستان هستند، گفت: اعضای محترم هیأت مدیره و بازرسان کانون کارگران بازنشسته تبریز خود را موظف به پیگیری مطالبات این قشر می‌دانند و تشکیل این شورا یکی از اقدامات در این زمینه است.

در ادامه این جلسه ضمن طرح مشکلات جامعه کارگری و بازنشستگی از سوی اعضای حاضر علیرضا منادی نماینده مردم تبریز، آذرشهر واسکودر مجلس شورای اسلامی در ارتباط ویدئوکنفرانسی در سخنانی پیگیری مطالبات این قشر را از وظایف مهم خود خواند و گفت: تشکیل شورای راهبردی وهم اندیشی تشکل‌های کارگری و بازنشستگی استان آذربایجان شرقی یک اقدام مثبت برای طرح مسایل این قشر است که امیدوارم به مناسبت ۲۵ تیرماه سالروز تاسیس سازمان تامین اجتماعی در جمع این قشر حاضر شوم و مطالبات جامعه کارگری و بازنشستگی را دنبال نمایم.

در ادامه علی اصغر بیات، رییس کانون کارگران بازنشسته سراسر کشور، در پاسخ به سوالات حاضرین به تشریح جزئیات و شرایط پرداخت نحوه متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی پرداخت. 

حسن صادقی، رییس اتحادیه پیشکسوتان کارگری سراسر کشور، نیز در این دیدار ویدئوکنفرانسی اقدام کانون کارگران بازنشسته تبریز در تشکیل این شورای راهبردی و هم اندیشی تشکل‌های کارگری و بازنشستگی استان را یک اقدام مهم خواند و گفت: عملکرد این کانون در طول سال‌های گذشته و همچنین نحوه اداره و برگزاری این شورا پیشگامی تبریز و استان آذربایجان شرقی در فعالیت‌های کارگری و بازنشستگی نشان می‌دهد که می‌تواند الگویی برای سراسر کشور باشد.

وی در ادامه به نحوه تخصیص اعتبارات مربوط به همسان‌سازی حقوق بازنشستگان و برخی ابهامات موجود در این زمینه پاسخ داد. 

همین گزارش حاکی است در این جلسه همچنین اعضای هیأت مدیره و بازرسان کانون کارگران بازنشسته تبریز نیز به سوالات و مسایل طرح شده از سوی حاضران پرداختند.

در این نشست مشترک شورای راهبردی و هم اندیشی، صدقی، هاشمی نژاد، رونده، سعدی، نقلی خلجانی و کندوانی از فعالان جامعه بازنشستگی نقطه نظرات و پیشنهادات جامع خود را بیان نمودند و استمرار این جلسات را خواستار شدند.

دولت «شیر نفت» را بر روی بازنشستگان کشوری و لشکری بازکرده  است/ متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی نتوانسته نیازهای این قشر را برآورده کند

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز