خبرگزاری کار ایران

درخواست کارگران از دولت آینده؛

به دغدغه‌های اصلی کارگران رسیدگی شود/ امنیت شغلی و آزادی عمل تشکل‌های کارگری ضرورت دارد

asdasd
کد خبر : ۱۰۸۱۷۸۲

رئیس کانون انجمن‌های صنفی کارگران ساختمانی استان کردستان اظهار داشت: امنیت شغلی مهم‌ترین خواسته گروه‌های کارگری است.

کارگران همواره مشکلات و زندگی سخت‌تر از سایر اقشار جامعه را تجربه می‌کنند. شاید دلیل آن این باشد که رسیدگی به حق و حقوق کارگران همواره سخت و دشوار بوده است. میکائیل صدیقی درباره مطالبات گروه‌های کارگری از دولت آینده به خبرنگار ایلنا گفت: امنیت شغلی و معیشت، دو دغدغه اصلی کارگران محسوب می‌شود. اگرچه امنیت شغلی یکی از مطالبات اصلی کارگران محسوب می‌شود اما شاغلان بخش‌های مختلف از این مولفه مهم برخوردار نیستند. 

وی تصریح کرد: من بازهم تاکید می‌کنم که امنیت شغلی اهمیت فراوانی دارد. وقتی قراردادهای کار را بررسی می‌کنیم، با موجی از قراردادهای ۳ و ۱۲ ماهه روبرو می‌شویم. کارگران باید از اشتغال طولانی مدت چندین‌ساله متوالی، اطمینان خاطر داشته باشند تا بتوانند از مزایای این مهم بهره‌مند شوند. 

صدیقی افزود: به گفته محمد شریعتمداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، حدود ۷ میلیون کارگر بدون بیمه در کشور اشتغال دارند. این موضع به این معناست، آن‌ها از قرارداد کار و امنیت شغلی برخوردار نیستند. امنیت شغلی یکی از مهم‌ترین مسائل حوزه کار و اشتغال است. 

این فعال کارگری ادامه داد: مبحث استقلال تشکل‌های کارگری، دومین مطالبه اصلی کارگران به حساب می‌آید که به آرزویی دست نیافتنی تبدیل شده است. سازمان‌های مردم نهاد کارگری و سندیکاها از نظر عملکرد و فعالیت باید مستقل باشند و زیر نظر یک نهاد خاص نباشند یا چارچوب‌های تحمیلی علیه آنان وضع نشود. 

او تصریح کرد: شرایط اقتصادی کشور نابسامان است؛ در این شرایط، کارگران متضرر می‌شوند. شیوع و پاندمی کرونا سبب شد تا بسیاری از کارگاه‌ها به مرز تعطیلی برسند. به تبع تعطیلی کارگاه‌های مختلف، کارگران بسیاری شغل خود را از دست داده و معضل بیکاری را تجربه می‌کنند. 

رئیس کانون انجمن‌های صنفی کارگران ساختمانی استان کردستان بیان داشت: امیدوارم، اقدامات دولت بعدی نسبت به دولت‌های گذشته، بهتر باشد تا تاثیر بسزایی در زندگی و معیشت کارگران داشته باشد. به طور قطع، بسیاری از کارگران به پای صندوق‌های رای می‌روند زیرا نسبت به تغییر شرایط شغلی و اقتصادی خود امیدوار هستند. ما مطالبات خود را به گوش دولت آتی خواهیم رساند و از رئیس‌جمهور آینده می‌خواهیم تا این مسائل را به طور جدی پیگیری کند. وعده‌های او تناه بر زبان جاری نشود و به آنها جامه عمل بپوشاند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز