خبرگزاری کار ایران

مصائب معلمان خرید خدماتی/ فقط ۸ ماه درآمد داریم!

asdasd
کد خبر : ۱۰۸۱۲۳۶

معلمان خرید خدماتی با مراجعه به ادارات آموزش و پرورش، خواستار رسیدگی به مطالبات خود شدند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، نامناسب بودن شرایط شغلی و وضعیت بد معیشتی، تبعات کار به عنوان نیروی پیمانکاری آموزش و پرورش است؛ معلمانی که فقط هشت ماه سال درآمد دارند و قراردادشان هر سال باطل و دوباره منعقد می‌شود.

این معلمان شش ماهه دوم هر سال و دو ماه ابتدای سال بعد را قرارداد دارند و دستمزد می‌گیرند؛ بعد از آن، نه خبری از دستمزد هست و نه بیمه.

در روزهای اخیر این معلمان بارها به ادارات اموزش و پرورش در استان‌های مختلف مراجعه کرده و خواستار رسیدگی به مطالبات خود شده‌اند؛ در عین حال، مقامات آموزش و پرورش خود اذعان دارند که وضعیت این نیروهای آموزشی نامطلوب است و باید اوضاع تغییر کند.

مدیر منابع انسانی و امور اداری اداره کل آموزش و پرورش اصفهان در این رابطه گفته است: با توجه به اعلام  آموزش و پرورش مدت قرارداد تمام نیروها شامل گروه معلم و عوامل اجرایی ۸ و نیم است که ۶ ماه و نیم قبل از عید یعنی از ۱۵ شهریور ۹۹ و دو ماه بعد از عید را شامل می‌شود، در ضمن میزان مدت قرارداد برای کل کشور از طرف وزارت یکسان است.

وی با تأکید بر اینکه اعتباری که وزارت آموزش و پرورش برای حقوق این نیروها به کل کشور اختصاص داده است معادل ۸ و نیم ماه است، گفت: بر این اساس با این نیروها قرارداد از طرف مؤسس منعقد می‌شود.

عابدی با بیان اینکه از ابتدای سال تحصیلی جاری معلمان خرید خدمات حداقل حقوق قانون کار را بر اساس میزان ساعت کارکرد و فرمت اعلام شده از طرف وزارت آموزش و پرورش دریافت خواهند کرد، بیان کرد: در گذشته هر استانی یک پرداختی برای خودش داشت و امسال با رایزنی با وزارت متبوع حداقل حقوق قانون کار مبنا قرار گرفت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز