خبرگزاری کار ایران

معوقات ۱۴ ماهه مزدی کارگرانِ «سدِ شهر بیجار» ادامه دارد/ بی‌توجهی اداره برق و فاضلاب گیلان

asdasd
کد خبر : ۱۰۳۹۱۶۹

کارگران پروژه سد مخزنی شهر بیجار می‌گویند که پیمانکار هنوز بابت ۱۴ ماه دستمزد، مطالبه پرداخت نشده به آنها دارد.

تعدادی از کارگران پروژه سد مخزنی شهر بیجار واقع در استان گیلان در تماس با خبرنگار ایلنا، گفتند: به‌صورت مشخص حدود ۴۰ تا ۵۰ کارگر در پروژه عمرانی باقی مانده‌اند که در مجموع ۱۴ ماه از مطالبات خود را از کارفرما دریافت نکرده‌اند.

این کارگران گفتند: در آخرین پیگیری‌های خود از اداره آب و فاضلاب و اداره برق منطقه‌ای گیلان هیچ مسئولی در این دو نهاد پاسخگوی مطالباتمان نبود تا پیمانکار را مجاب به پرداخت مطالبات عقب‌افتاده کارگران بکند.

کارگران سد مخزنی شهر بیجار که هنوز حق سنوات و عیدی و پاداش پایان سال ۹۸ خود را از کارفرما طلبکارند، گفتند: پیمانکاری که ما در استخدامش هستیم حدود ۶ ماه حقوق سال گذشته را به همراه ۸ ماه حقوق سال جاری به ما بدهکار است. همچنین چند ماه حق بیمه کارگران به تامین اجتماعی پرداخت نشده که در نتیجه آن دفترچه‌های ما فاقد اعتبار شده است.

این کارگران با بیان اینکه مهم‌ترین عامل این وقفه ۱۴ماهه کمبود نقدینگی و نبود منابع مالی از سوی شرکت پیمانکار است، درباره وضعیت شغلی خود گفتند: به دلیل قراردادی بودن کار در این پروژه عمرانی همیشه نگران از دست دادن شغل خود هستیم.

کارگران با بیان اینکه هرچند وقت یکبار تعدادی از همکارنمان بدون دریافت مطالبات معوقه خود از کار بیکار می‌شوند، در ادامه از کاهش تعداد نیروی کار این پروژه عمرانی سخن گفتند و افزودند: در مراحل ساخت این پروژه عمرانی، حدود ۳۵۰ تا ۴۰۰ نیروی کار به صورت مستقیم و شبانه‌روزی و تعداد زیادی نیز به صورت غیرمستقیم در مراحل ساخت این پروژه مشغول کار بوده‌اند که هم اکنون چون به مرحله نهایی کار رسیده‌ایم، تعداد کارگران به حداقل رسیده است.

گفتنی است پروژه سد مخزنی شهر بیجار در گیلان، منطقه روستایی شهر بیجار روی رودخانه «زیلکی» برای تامین آب شرب و کشاورزی شهر رشت و سایر شهرهای همجوار در حال ساخت است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز