خبرگزاری کار ایران

مناقشه‌ی میان پرستاران و دولت استرالیا بر سر حقوق یک روز تعطیل/ دولت خواسته پرستاران را نپذیرفت

asdasd
کد خبر : ۱۰۱۷۰۱۴

پرستاران و خدمه بیمارستان‌های ایالت جنوبی کشور استرالیا، از کار اجباری خود در یک روز تعطیل خبر دادند و اظهار داشتند که وادار به کار اجباری در روز تعطیل عمومی شده‌اند.

به گزارش خبرنگار ایلنا به نقل از یونایتد ورکرز، سال ۲۰۲۰، به دلیل شیوع کرونا، پرستاران و خدمه بیمارستان‌ها گرفتار چالش‌های متعددی شدند. این گروه‌های شغلی معتقد هستند که در این سال، بدترین دوره‌ی زندگی خود را تجربه کرده‌اند.

در واپسین روزهای سال جاری میلادی، پرستاران و خدمه بیمارستان‌های جمهوری جزایر مارشال (کشوری است جزیره‌ای در اقیانوس آرام و پایتخت آن ماجورو است) از سوی دولت با چالشی جدید روبرو شده‌اند. دولت این کشور، آن‌ها را از برخی حقوق خود مثل تعطیلات عمومی محروم کرد.

۲۶ دسامبر سال جاری، به عنوان تعطیلی عمومی در استرالیای جنوبی به رسمیت شناخته نشد. امسال، روز باکسینگ (روز تعطیل عمومی در اتحادیه کشورهای همسود بویژه انگلیس، استرالیا، نیوزلند و کانادا است. این روز که در ۲۶ دسامبر هر سال میلادی جشن گرفته می‌شود، یک روز پس از کریسمس است) مصادف با روز شنبه بود درعوض روز دوشنبه، از سوی دولت به عنوان روز تعطیل عمومی معرفی شد.

انتقال تعطیلی رسمی از شنبه به دوشنبه چالش‌هایی برای پرستاران و خدمه بیمارستان به همراه داشت. این گروه‌های شغلی از مزایای تعطیلی عمومی روز شنبه برخوردار نبودند و دستمزدی بیشتر برای آن‌ها در نظر گرفته نشد، درحالیکه پرستاران و خدمه بیمارستان دیگر ایالت‌های استرالیا از مزایایی تعطیلات عمومی روزهای شنبه و دوشنبه برخوردار بودند.

اتحادیه کارگران متحد در این کشور از «اسکات موریسون» (نخست‌وزیر استرالیا) درخواست کردند، شرایط این گروه‌های شغلی را بررسی و به حقوق آن‌ها رسیدگی کند. این اتحادیه به نخست‌وزیر گفت: ما از تعطیلات عمومی برخوردار نبوده‌ایم به همین دلیل افزایش دریافتی برای روز شنبه را مطالبه می‌کنیم.

خدمه و پرستاران استرالیا باور دارند، آن‌ها به دلیل شیوع کرونا، سال سختی را سپری کرده‌اند. تضییع حق مسلم آن‌ها از سوی دولت ضربه بزرگ روحی به آن‌ها وارد کرده و دیگر انگیزه‌ای برای کار کردن ندارند.

دبیر اجرایی اتحادیه کارگران متحد، گفت: در سال ۲۰۲۰، کارگران افزایش ساعات کار اجباری بدون افزایش دستمزد را تجربه کردند و چالش‌های اقتصادی را پشت سرگذاشتند.

اتحادیه پرستاران و خدمه بیمارستان ایالت جنوبی برای رسیدگی به حقوق خود از دولت این کشور درخواست‌های مکرری داشته‌اند اما تاکنون این تقاضاها از سوی مقامات استرالیایی نادیده گرفته شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز