خبرگزاری کار ایران

استاندار چهارمحال بختیاری:

زمینه اشتغال ۸۰۰ نفر تا پایان خرداد ۹۴ ایجاد می‌شود

asdasd
کد خبر : ۲۱۷۸۶۹

در سفر هیئت دولت به چهارمحال و بختیاری، ۷۹ پروژه مصوب شد که تا پایان سال ۹۴ باید به بهره برداری برسند.

استاندار چهارمحال بختیاری اظهار کرد: در سفر هیئت دولت به چهارمحال و بختیاری، ۷۹ پروژه مصوب شد که تا پایان سال ۹۴ باید تمامی این پروژه‌ها تکمیل و به بهره برداری برسند.

وی افزود: با رایزنی‌های انجام شده با دستگاه‌ها، تعداد پروژه‌ها از ۷۹ به ۸۴ پروژه افزایش یافت که پروژه‌های آبرسانی به شهر‌ها و بازسازی محورهای ارتباطی شهرکرد - بروجن و شهرکرد بن از این پروژه هاست.

سلیمانی گفت: اعتبار پیش بینی شده برای اجرا و تکمیل این پروژه‌ها ۲۲۲ میلیارد تومان است که اعتبار امسال ۲۰۷ میلیارد تومان است که ۷۵ میلیارد تومان آن از محل تبصره ۲۲ بودجه و اعتبارات حوادثاستان و ۲۲۵ میلیارد تومان دیگر به پروژه‌های سال ۹۴ اختصاص یافته است.

وی افزود: پروژه راه آهن که از سال ۴۴ مطالعات آن شروع شده و در دهه ۸۰ مطالعات آن به اتمام رسیده به دلیل وجود جاده‌های کوهستانی این پروژه نیمه تمام باقیمانده بود که با افتتاح این پروژه بازگشت سرمایه با درآمد بالای ۲۵ درصد است.

استاندار چهارمحال و بختیاری گقت: تحولات و پیشرفت‌های خوبی در بهسازی مسیرهای ارتباطی، تامین آب شرب برای شهر‌ها و روستاهای استان، تحولات پزشکی و بخش کشاورزی در مدت یکسال گذشته داشته‌ایم.

سلیمانی ادامه داد: از سال ۸۸ تا نیمه دوم ۹۲ کل اعتبارات استان از ماده ۱۰ و ۱۲ اعتبارات حوادثنزدیک به ۵۱ میلیارد تومان که در مدت ۱۱ ماه گذشته توانستیم ۱۳۵ میلیارد تومان از ماده ۱۰و ۱۲ عمرانی اعتبارات دریافت کنیم.

وی افزود: از ۱۳۵ میلیارد تومان اعتبار دریافتی نزدیک ۱۸۰کیلومتر از جاده‌های استان بازسازی شدند. جاده سفید دشت در مسیر ارتباطی شهرکر - بروجن به مناقصه گذاشته شده که ۴۴ میلیارد تومان اعتبار برای بهسازی آن نیاز است.

سلیمانی گفت: ۵ میلیارد تومان از وزارت راه برای بهسازی مسیر‌های ارتباطی روستاهای محروم استان دریافت شده است. پروژه انتقال آب بن شهرکرد به بروجن یکی از پروژه‌های مهمی است که با افتتاح آن نزدیک به ۵۰۰ هزار نفر از نعمت آب سالم بهره‌مند می‌شوند که تا سه سال آینده اجرایی می‌شود که ۱۸۰ میلیارد تومان این پروژه عظیم از سوی دولت و ۱۲۰ میلیارد دیگر نیز با سرمایه گذاری بخش خصوصی تامین می‌شود.

استاندار چهارمحال و بختیاری افزود: اجرای سه فاز آهن اسفنجی، ذوب یک و ۲ پروژه تولید ورق خودرو با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت در سفر هیئت دولت تصویب شد. فاز یک اسفنجی در سه ماهه نخست سال ۹۴ افتتاح می‌شود که زمینه اشتغال ۸۰۰ نفر را فراهم می‌سازد و ظرفیت تولید آهن دوبرابر می‌شود.

سلیمانی با اشاره به افتتاح فاز دوم این پروژه در سه ماهه نخست ۹۵ گفت: فاز سوم یعنی ذوب ۲در سه ماهه نخست سال ۹۶ افتتاح می‌شود که با اجرای این پروژهاشتغال بسیار بالایی را برای استان ایجاد می‌کند و بخشی از دغدغه اشتغال در استان رفع می‌شود.

وی در رابطه با توبل بهشت اباد و تونل گلاب گفت: به دلیل کار کار‌شناسی در مورد پروژه تونل بهست آباد و تونل گلاب احسا س خطر نمی‌کنیم و ما با طرح تونل گلاب مشکل نداریم بلکه با نحوه انتقال آب مشکل داریم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز