خبرگزاری کار ایران

۱۱ طرح آبخیزداری در شهرستان بروجن اجرا می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۳۹۲۸۷۵

نماینده مردم شهرستان بروجن در مجلس از اجرایی شدن ۱۱ طرح آبخیزداری در این شهرستان خبرداد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حجت السلام امیر قلی جعفری شامگاه چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: طرح‌های انتقال آب بین‌‍‌حوضه‌ای کشور از چهارمحال و بختیاری به فلات مرکزی ایران که در سال‌های گذشته انجام شد به‌صورت غیرعلمی و غیرکارشناسی بود و این کار باعث خشکسالی در  استان شد.

وی افزود: طرح تحقیق و تفحص از وزارت نیرو در بخش طرح‌های انتقال آب بین‌‍‌حوضه‌ای کشور انجام و گزارش آن از صحن علنی مجلس شورای اسلامی خوانده شد.

حجت السلام جعفری بیان کرد: در سال گذشته شش طرح آبخیز داری در شهرستان بروجن اجرا شد و هم‌اکنون ۱۱ طرح آبخیزداری دیگر با اختصاص ۱۳۰ میلیارد ریال اعتبار در حال اجرا است.

نماینده مردم شهرستان بروجن در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تکمیل زنجیره تولید از مهم‌ترین نیازها در حوزه صنایع استان به‌شمار می‌رود خاطر نشان کرد: ۴۳ درصد صنایع چهارمحال و بختیاری  از جمله کارخانه‌های تولید فولاد، ورزق خودرو، موکت و بزرگ‌ترین صنایع نساجی کشور در شهرک‌ها و نواحی صنعتی شهرستان  بروجن است.

وی تصریح کرد: کشاورزی و دامپروری از مهم‌ترین و بزرگ‌ترین ظرفیت‌های توسعه‌ای چهارمحال و بختیاری است و در دولت سیزدهم توسعه گلخانه‌ها، تامین زیرساخت‌های لازم مانند آب و برق در مجتمع‌های گلخانه‌ای و دامپروری و اجرای روش‌های آبیاری نوین در دستور کار قرار گرفته و به آن توجه جدی شده است.

حجت السلام جعفری در پایان گفت: توسعه نیروگاه‌های خورشیدی با هدف تولید انرژی پاک به‌منظور کاهش مصرف گاز و جلوگیری از قطع گاز واحدهای تولیدی در زمستان با جدیت در حال پیگیری و اجرا است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز