خبرگزاری کار ایران

رئیس کل دادگستری استان خبرداد؛

سه مرکز ترک اعتیاد در چهارمحال و بختیاری راه اندازی شد

asdasd
کد خبر : ۱۳۳۷۰۸۱

رئیس کل دادگستری چهارمحال و بختیاری گفت: با طرح موضوع در کمیته «حقوقی- قضایی مبارزه با مواد مخدر»، سه مرکز ترک اعتیاد در استان راه‌اندازی شد.

به گزارش ایلنا، احمدرضا بهرامی اظهار داشت: راه‌اندازی مراکز ترک اعتیاد یکی از موضوعات اولویت داری بود که بار‌ها در کمیته حقوقی- قضایی مبارزه با مواد مخدر استان مطرح شد و طبق ماده ۱۶ قانون مبارزه مواد مخدر مقام قضایی می‌تواند برای یک بار با دریافت تأمین مناسب، نسبت به تعلیق تعقیب به مدت شش ماه اقدام و معتاد را به یکی از مراکز موضوع ماده مزبور معرفی کنند.

وی با بیان اینکه افراد درگیر با اعتیاد، باید در زیر چتر حمایتی قانون قرار گیرند افزود: اینکه افرادی که دچار اعتیاد می‌شوند را بیمار تلقی کنیم اشتباه نیست؛ اما تعریف قانونگذار از اعتیاد در نظام حقوقی ایران متفاوت است.

بهرامی خاطر نشان کرد: قانونگذار، اعتیاد را جرم‌انگاری کرده است و برای آن مجازات در نظر گرفته است؛ اما طبق قوانین، خاصه قانون مبارزه با مواد مخدر، به افراد درگیر با این معضل اجتماعی، اجازه داده شده نسبت به درمان خود اقدام کنند.

رئیس کل دادگستری چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: مراکز بازپروری ماده ۱۶ مختص افرادی است که به درجه‌ی تجاهر رسیده و فاقد سرپناه هستند. این مراکز توسط مراجع ذی‌صلاح تشکیل شده و شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر و اداره بهزیستی استان متولیان اصلی هستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز