خبرگزاری کار ایران

مهدی تقوی در گفتگو با ایلنا:

اقتصاد مهم‌ترین چالش دولت محسوب می‌شود / دولت با مردم صادق باشد

asdasd
کد خبر : ۲۳۹۵۹۸

دولت باید با مردم صادق باشد و شفاف سخن بگوید و اینکه رییس دولت در سخنرانی‌های خود وضعیت اقتصادی را مطرح می‌کند خوب است و نشان می‌دهد که مسئولان کنونی می‌خواهند شرایط را بهبود بخشند.

یک کار‌شناس اقتصادی گفت: شاید در تمامی دولت‌ها سیاست اصلیترین چالش دولت‌ها محسوب می‌شد اما در دولت کنونی اقتصاد مهم‌ترین چالش است و آنان هم این را به خوبی می‌دانند.

مهدی تقوی در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا در خصوص وضعیت کنونی اقتصاد کشور، گفت: تجربه ثابت کرده است که طی این سال‌ها اگر اقتصاد کشور با مشکل مواجه شود به دنبال آن دیگر بخش‌های کشور نظیر فرهنگ و اجتماع نیز با چالش مواجه خواهند شد و برهمین اساس اقتصاد ایران وضعیت مطلوبی ندارد و باید با منطق و علم برای خروج از بحران‌ها برنامه‌ها نوشته شود.

وی در خصوص اعتماد مردم به دولت کنونی نیز گفت: مردم با رای خود حمایتشان را ثابت کرده‌اند و رای به دولت تدبیر و امید در راستای بهبود شرایط است، البته دولت هم در این خصوص تلاشهایی انجام داده است اما به نظر بنده کافی نیست و باید بیشتر از این تلاش شود.

این کار‌شناس اقتصادی اظهارداشت: دولت باید با مردم صادق باشد و شفاف سخن بگوید و اینکه رییس دولت در سخنرانی‌های خود وضعیت اقتصادی را مطرح می‌کند خوب است و نشان می‌دهد که مسئولان کنونی می‌خواهند شرایط را بهبود بخشند.

مدرس دانشکده اقتصاد دانشگاه علامه بیان داشت: اوج بحران‌های اقتصادی به دولت‌های نهم و دهم باز می‌گردد و اینکه آنان عملکرد اشتباه خود را قبول نمی‌کنند نشان از آن دارد که آنان هنوز نمی‌خواهند با علم حرکت کنند.

وی اقدامات سلیقه‌ای در اقتصاد را یکی از مشکلات دو دولت قبل خواند و گفت: ‌ اینکه قوانین بالادستی را کنار گذاشتند و کاری که خود تمایل داشتند را انجام دادند بدون در نظر گرفتن منطق به اندازه کافی زندگی مردم را با چالش‌هایی مواجه کرد.

تقوی همچنین بیان داشت: بهتر است همه مسئولان گذشته و کنونی با یکدیگر همکاری کنند و از ایجاد هر گونه تفرقه خود داری کنند در صورتی که همه فعالان ما در امر اقتصاد با یکدیگر متحد شوند آن زمان است که می‌توانند در خصوص مهم‌ترین چالش کنونی یعنی اقتصاد تصمیم گیری کنند و در غیر این صورت با انتقاد‌های نسنجیده تنها به زندگی مردم اسیب وارد خواهند کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز