خبرگزاری کار ایران

کارشناس انگ فلزات گرانبهای اداره استاندارد اصفهان:

پلمپ ۶ آزمایشگاه ذوب قلیایی طلا در اصفهان

asdasd
کد خبر : ۲۳۹۲۶۳

به‌جای کاهش عیارطلا، می‌توان با ارتقاء سطح تکنولوژی زیور آلات ظریف و سبک وزن با عیار ۱۸ تولید کرد.

کار‌شناس مسئول انگ فلزات گران‌بهای اداره استاندارد استان اصفهان درمورد ملاک‌های عیار استاندارد در طلا گفت: از لحاظ قوانین استاندارد تولید، حتی یک واحد کمتر از عیار۷۵۰ در طلا غیر استاندارد بوده و این مسئله پیگرد قانونی دارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان، فرحناز رجالی، با اشاره به اینکه تولید طلا با عیار۷۴۹ نیز غیر استاندارد است، افزود: طبقه‌بندی عیار‌های غیر استاندارد از منظر اداره استاندارد شامل عیار(۷۴۹-۷۴۸ عدم انطباق جزیی)، عیار(۷۴۷-۷۴۵ عدم انطباق عمده) و عیار۷۴۵ به پایین عدم انطباق بحرانی است.

وی با اظهار اینکه برخورد با واحد‌هایی که تفاوت عیار آن‌ها با عیار استاندارد به صورت جزیی بوده و ابتدا به صورت تذکر است، تصریح کرد: اگر واحدی به این تذکرات توجه نکرده و به تخلف خود ادامه دهد در صورت تکرار، اخطار کتبی و در صورت تکرار مجدد واحد تولیدی پلمپ می‌شود.

وی بیان داشت: در واحد‌هایی که تفاوت عیار آن‌ها عمده باشد، بار اول به‌صورت اخطار و در صورت تکرار به پلمپ آن واحد اقدام خواهیم کرد.

رجالی ادامه داد: همچنین واحدهایی که عیار آن‌ها با عیار استاندارد اختلاف بحرانی داشته باشد‌‌، همان بار اول پلمپ می‌شوند.

کار‌شناس مسئول انگ فلزات گران‌بهای اداره استاندارد استان اصفهان با اشاره به اینکه در کل کشور، ۴ هزار ۷۰۰ واحد تولیدی وجود دارد که این واحد‌ها کمتراز۲۰۰ واحد نشان استاندارد دارند، گفت: این مسئله به دلیل آن است که شرایط کارگاهی برای واحد‌های تولیدی مناسب نیست و مسئول کنترل کیفیت این واحد‌ها مورد تایید اداره استاندارد نیستند.

وی با بیان اینکه آزمایشگاه‌های کوپلاسیون به‌صورت دقیق عیار را اعلام کرده و مورد تایید اداره استاندارد هستند، ادامه داد: امسال قرار است که با همکاری اتحادیه‌های طلا و جواهر سراسر کشور، آزمایشگاه‌های غیر استاندارد ذوب قلیایی جمع آوری شود و تاکنون تعداد ۶ آزمایشگاه ذوب قلیایی در اصفهان پلمپ شده است.

رجالی درباه اینکه چرا طرح کاهش عیار طلا اجرایی نمی‌شود، اظهار داشت: در یک نظر سنجی عمومی مشخص شد که به‌جای کاهش عیار می‌توان با ارتقاء سطح تکنولوژی زیور آلات ظریف و سبک وزن با عیار ۱۸ تولید کرد. اما باید به این نکته توجه کرد که فرهنگسازی تنوع عیار هنوز به صورت کامل اجرایی نشده است و مردم فقط به زیبایی و قیمت کار‌ها اهمیت می‌دهند.

وی تصریح کرد: وضعیت رعایت استاندارد در و احد‌های تولید داخلی بهتر از گذشته است و درصد تولیدات غیر استانداد در ایران نسبت به سال‌های قبل کاهش یافته است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز