خبرگزاری کار ایران

لاریجانی در نطق پیش از دستور:

ضرورت پرهیز از فربه شدن بودجه جاری کشور / برای رهایی از اتکای تک بعدی به نفت قانون معادن را اجرا کنیم

asdasd
کد خبر : ۲۳۷۴۵۰

رئیس مجلس گفت: برای رهایی از اتکای تک بعدی به نفت قانون معادن را اجرا کنیم نه اینکه در هر لایحه بودجه ظرفیت‌های توسعه معدن را ناقص نماییم که در این سال‌ها این‌گونه عمل شد.

به گزارش ایلنا، علی لاریجانی در جلسه علنی امروز سه‌شنبه ‌(۹ دی) مجلس شورای اسلامی در نطق پیش از دستور، گفت: تقویت قدرت ایران با علاج مشکلات اقتصادی محقق می‌شود اگر تهدیدی برای ایران قابل ترسیم باشد در زمینه اقتصادی است. امروز دشمن بر این موضوع تمرکز کرده است.

وی ادامه داد: تا آنجا که می‌توانیم راه را برای ورود بخش خصوصی در سرمایه‌گذاری‌ عمرانی کشور باز کنیم؛ تصور کنیم از ۶۸۰ هزار میلیارد تومان نقدینگی کشور، اگر ۱۰۰ هزار میلیارد تومان به سوی پروژه‌های عمرانی بیاید یعنی ۴ برابر بودجه عمرانی کشور می‌شود که در این صورت خواهید دید که تا چه اندازه رونق در کشور ایجاد خواهد شد.

رئیس مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر ضرورت افزایش ظرفیت بانک‌ها، تصریح کرد: در این صورت بانک‌ها می‌تواند به کمک تولید بشتابد و لازم است در این میان بانک‌ها را موظف به همکاری با کارآفرینان کنیم؛ مکانیزم‌های تشویقی برای صادرات فراهم کرده و مکانیزم‌های تشویقی و تنبیهی جهت بالا بردن بهره‌وری درنظر بگیریم به ویژه در زمینه مصرف انرژی.

لاریجانی تاکید کرد: برای رهایی از اتکای تک بعدی به نفت قانون معادن را اجرا کنیم نه اینکه در هر لایحه بودجه ظرفیت‌های توسعه معدن را ناقص نماییم که در این سال‌ها این‌گونه عمل شد.

وی یادآور شد: باید انگیزه بیشتر برای بهره‌برداری از معادن را فراهم نماییم و اگر چنین شد در تمام شهرها، مردم برای بهره‌برداری معادن آن شهر سرمایه‌گذاری می‌کنند.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کشاورزی، آبیاری تحت فشار، سیستم‌های گلخانه‌ای و صنایع جانبی کشاورزی را مورد توجه قرار دهیم، ‌ گفت: باید از فربه شدن بودجه جاری بپرهیزیم و امید است نمایندگان مجلس در بررسی بودجه و تنظیم آن در کمیسیون‌های تخصصی و تلفیق هم‌راستا در تحقق اقتصاد مقاومتی تلاش نمایند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز