خبرگزاری کار ایران

نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در گفتگو ایلنا:

با اتمام ماه صفر با افزایش قیمت سکه و طلا مواجه هستیم

asdasd
کد خبر : ۲۳۵۳۸۷

قیمت سکه و ارز به قیمت نفت وابسته است طبیعی است که وقتی نفت با کاهش قیمت رو به رو می شود قیمت سکه و ارز افزیش پیدا می‌کند.

نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: در بازار داخلی کشور، نوسانات قیمت سکه و طلا تابع چندین عامل است؛ یکی از آنها میزان ذخایر بانک مرکزی است، عامل دیگر افت و خیز قیمت جهانی طلا و عامل بعدی بحثتقاضای بازار است.

علی محمد احمدی نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در خصوص افزایش قیمت طلا و سکه با توجه به اتمام ماه محرم و صفر به ایلنا، گفت: قیمت سکه و ارز به قیمت نفت وابسته است و طبیعی است که وقتی نفت با کاهش قیمت رو به رو می شود قیمت سکه و ارز افزایش پیدا می‌کند.

وی در ادامه گفت: اما در بازار داخلی ما، نوسانات قیمت سکه و طلا تابع چندین عامل است؛ یکی از آنها میزان ذخایر بانک مرکزی است، عامل دیگر افت و خیز قیمت جهانی طلا و عامل بعدی بحثتقاضای بازار است.

احمدی با اشاره به اتمام ماه محرم و صفر، گفت: با توجه به این موضوع و وارد شدن به ماه ربیع‌الاول تقاضا در بازار افزایش قابل توجهی پیدا می‌کند. علی الخصوص که این زمان با سه ماهه آخر سال نیز مصادف است و هر چقدر به عید نزدیک تر می‌شویم این تقاضا بالاتر خواهد رفت.

وی خاطرنشان کرد: بنابراین عوامل مذکور در قیمت سکه و طلا تاثیرگذار هستند اما تحلیل دیگری که می‌توان از افزایش قیمت طلا و ارز به دست آورد این است که دولت و بانک مرکزی مانند دولت سابق قصد دارند برای جبران کسری بودجه خود قیمت ها را دست‌کاری کنند، که اگر این تغییر حقیقت داشته باشد کاری بسیار نامعقول است.

نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در پایان گفت: اما در خصوص صحت و سقم این مساله نمی‌توان به صراحت قضاوت کرد، هر چند که دولت‌ها بدشان نمی‌آید که برای جبران کسری بودجه خود دست به انجام این اقدامات بزنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز