خبرگزاری کار ایران

بیش از یک میلیارد نفر با درآمدی کمتر ازیک دلار و ۲۵ سنت در روز زندگی می‌کنند

asdasd
کد خبر : ۲۱۴۱۶۳

همانگونه که برای دستور کار توسعه پایدار برای پس از سال ۲۰۱۵ و حل تهدید تغییرات آب و هوایی آماده می‌شویم، نباید دیدگاه خود را نسبت به اساسی ترین تعهد خود یعنی امحای فقر در تمام گونه های آن فراموش کنیم.

دبیرکل سازمان ملل متحد گفت: یک میلیارد و ۲۲۰ میلیون نفر با درآمدی کمتر از یک دلار و ۲۵ سنت و دو میلیارد و ۴۰۰ میلیون نفربا درآمدی کمتر از دو دلار در روز زندگی می کنند.

به گزارش ایلنا و به نقل از مرکز اطلاعات سازمان ملل متحد در تهران، بان کی مون در پیامی به مناسبت روز جهانی نابودی فقر(۱۷ اکتبر برابر امروز ۲۵ مهر) افزود: با وجود موفقیت بزرگ در نجات ۷۰۰ میلیون انسان از فقر مطلق در سال های ۱۹۹۰ تا ۲۰۱۰ هنوز از هر پنج نفر مردم کشورهای در حال توسعه، یک نفر یا به عبارت دیگر یک میلیارد و ۲۲۰ میلیون نفر با درآمدی کمتر از یک دلار و ۲۵ سنت و دو میلیارد و ۴۰۰ میلیون نفر با درآمدی کمتر از دو دلار در روز زندگی می کنند.

وی خاطر نشان کرد: از زمان آغاز بحران اقتصادی در جهان نابرابری حتی بیشتر از قبل نمایان شده است.

دبیرکل سازمان ملل متحد گفت: تبعیض علیه زنان و دختران، بی عدالتی آشکاری است که تمام بنگاه های توسعه را از یکی از عوامل پیشرفت محروم کرده است.

بان کی مون افزود: همانگونه که برای دستور کار توسعه پایدار برای پس از سال ۲۰۱۵ و حل تهدید تغییرات آب و هوایی آماده می‌شویم، نباید دیدگاه خود را نسبت به اساسی ترین تعهد خود یعنی امحای فقر در تمام گونه های آن فراموش کنیم.

وی با بیان اینکه باید به حاشیه راندن افراد فقیر را پایان دهیم، ادامه داد: همه دولت های عضو ملل متحد و شرکا را فرا می خوانیم تا با اقدام راسخ فقر را نابود کنند و آینده ای برابر، مرفه، صلح آمیز و پایدار برای همه مردم به وجود آورند؛ هدف ما باید رفاه برای همه و نه تنها برای تعدادی اندک باشد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز