خبرگزاری کار ایران

رئیس کل بانک مرکزی در گفت‌وگو با بلومبرگ مطرح کرد؛

ادامه رشد اقتصاد ایران با وجود تحریم‌ها

asdasd
کد خبر : ۲۱۲۹۰۴

رئیس کل بانک مرکزی از پیش بینی رشد اقتصادی ۳ درصدی و هدفگذاری تورم ۱۷ درصدی برای سال جاری خبر داد و تاکید کرد اقتصاد ایران حتی با وجود حفظ تحریم ها به رشد خود ادامه خواهد داد.

ولی الله سیف که برای شرکت در اجلاس پاییزه صندوق بین المللی پول و بانک جهانی به واشنگتن سفر کرده است در گفت‌وگو با بلومبرگ اظهار داشت اقتصاد ایران حتی با وجود حفظ تحریم ها به رشد خود ادامه خواهد داد.

به گزارش ایلنا، وی افزود: پیش بینی می شود رشد اقتصادی ایران در سال جاری به ۳ درصد برسد.

رئیس کل بانک مرکزی ایران تاکید کرد وضعیت اقتصادی ایران رو به بهبود دارد.

سیف در مورد برنامه های اقتصادی دولت ایران گفت: برنامه هایی که ما هم اکنون داریم بر پایه این حقیقت قرار دارند که تحریم ها ادامه می یابد و و این مسئله مفروض گرفته شده است. طبیعتا اگر تحریم ها برداشته شود ما نتایج بهتری بدست خواهیم آورد.

به گفته سیف بانک مرکزی ایران تورم ۱۷ درصدی را برای امسال و تورم ۱۴ درصدی را برای سال آینده هدفگذاری کرده است. این بانک انتظار دارد تا سال ۲۰۱۶ نرخ تورم تک رقمی شود.

رئیس کل بانک مرکزی ایران از اظهار نظر در مورد برنامه هسته ای ایران خودداری کرد و گفت: این، مسئله ای مربوط به دیپلمات هاست. بانکداران همواره برای بدترین شرایط برنامه ریزی می کنند و نسبت به بهترین شرایط امیدوارند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز