خبرگزاری کار ایران

مدیرکل اعتبارات بانک مرکزی در گفتگو با ایلنا:

تصمیم گیری برای کاهش نرخ تسهیلات منوط به کاهش نرخ تورم است

asdasd
کد خبر : ۲۱۲۸۰۰

اگر چنانچه در آینده نرخ تورم کاهش پیدا کند هم‌زمان با کاهش آن می‌توانیم برای کاهش نرخ تسهیلات تصمیم‌گیری کنیم.

مدیرکل اعتبارات بانک مرکزی با اشاره به کاهش نرخ تورم، گفت: پرداخت تسهیلات با نرخ منطقی باید به عنوان اصل قرار بگیرد و بانک‌ها باید هزینه قیمت تمام شده پول به علاوه چنددرصدی به عنوان سود از مردم دریافت کنند.

اصغر میرمحمدصادقی، مدیرکل اعتبارات بانک مرکزی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در خصوص کاهش نرخ تسهیلات، گفت: نرخ تسهیلات از نرخ تورم و قیمت تمام شده پول تبعیت می‌کند، با روند نزولی نرخ تورم کاهش نرخ تسهیلات در برنامه بانک مرکزی است و این موضوع که مردم بتوانند تسهیلات را با نرخ منطقی دریافت کنند باید به عنوان یک اصل قرار بگیرد.

وی افزود: بانک‌ها باید هزینه قیمت تمام شده پول به علاوه چنددرصدی به عنوان سود از مردم دریافت کنند.

میرمحمدصادقی با بیان این مطلب که تاکید ما به بانک‌ها پرداخت تسهیلات خرد به مردم بوده است، افزود: با تصویب نرخ مبادله ۲۲ درصدی در شورای پول واعتبار به نظر می‌رسد وضعیت پرداخت تسهیلات خرد بهتر شده است، بر اساس آمار موجود در ۴ ماه ابتدایی سال جاری ۸۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات پرداخت کرده‌اند که قطعا بخشی از آن تسهیلات خرد بوده است و بخشی اعظمی از آن برای سرمایه در گردش بنگاه‌های اقتصادی پرداخت شده است.

مدیرکل اعتبارات بانک مرکزی در خصوص کاهش نرخ تسهیلات خرد، گفت: اگر ما می‌خواهیم نرخ سود پایین‌تری برای تسهیلات خرد در نظر بگیریم دولت باید وارد شود و یارانه تسهیلات پرداخت کند که البته ما با آن موافق نیستیم.

میرمحمدصادقی نرخ تسهیلات خرد رامنطقی دانست و ادامه داد: اگر چنانچه در آینده نرخ تورم کاهش پیدا کند هم‌زمان با کاهش آن می‌توانیم برای کاهش نرخ تسهیلات تصمیم‌گیری کنیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز