خبرگزاری کار ایران

برپایی گردهمایی مشترک تشکل‌های کارگری، کارفرمایی و دولت

asdasd
کد خبر : ۲۱۲۰۴۶

شامگاه گذشته گردهمایی مشترک تشکل‌های کارگری، کارفرمایی و دولت با حضور دبیر کل سازمان جهانی کارفرمایان(I. O. E) در محل انجمن صنفی شرکت‌های ساختمانی برگزار شد.

شامگاه گذشته گردهمایی مشترک تشکل‌های کارگری، کارفرمایی و دولت با حضور دبیر کل سازمان جهانی کارفرمایان(I. O. E) در محل انجمن صنفی شرکت‌های ساختمانی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، «برنت ویلتون» دبیر کل سازمان جهانی کارفرمایان به عنوان سخنران این مراسم گفت: دیدگاه جهانی باید نسبت به ایران تغییر کند. باید واقعیات ایران را به دنیا نشان دهیم تا سرمایه گذاران خارجی به این کشور بیایند.

, d افزود: پیش از آنکه به ایران سفر کنم برخی از نزدیکانم نگران بودند اما از زمانی که به ایران وارد شدم احساس بسیار خوبی از حضور در این کشور دارم.

وی گفت: کارگران و کارفرمایان هر دو در یک سنگر قرار دارند. در روابط صنعتی همیشه برنده و برنده وجود ندارد و ممکن است یکی سود ببرد و دیگری ضرر کند.

این مقام کارفرمایی تاکید کرد: باید مشخص کنید که به چه اهدافی می خواهید برسید. تجارت موفق، اشتغال و مشارکت همه این موارد باید مشخص باشد.

وی گفت: متاسفانه در بیرون از ایران ذهنیت نسبت به کشور شما اندکی نگران کننده است اما باید این دیدگاه را تغییر دهیم. در یکسال گذشته گردشگران زیادی به کشور شما سفر کرده اند.

ویلتون ادامه داد: حضور گردشگران خارجی می تواند ذهنیتی که در خصوص ایران در خارج وجود دارد را تغییر دهد.

به گفته دبیر کل سازمان بین المللی کارفرمایان، ایران در جهان وسیعتری قرار دارد. تحریم هایی که هم اکنون در اقتصاد ایران وجود دارد در آینده نخواهد بود.

وی در خصوص دیدگاه اتحادیه اروپا با سایر کشورها گفت: اتحادیه اروپا در صدد است که تعامل خود را با دیگر کشورها ارتقا دهد بنابراین در رفتار خود باید دقیق باشیم.

ویلتون بابیان اینکه خیلی ها می خواهند امکانات شما را متوقف کنند اما اجازه ندهید. همواره به اهدافی که دارید بیاندیشید، تاکید کرد: نباید میان گروههای اجتماعی تضادی وجود داشته باشد. اقتصاد پیشرفته، تامین اجتماعی گسترده و آموزش نیروی کار همه در سایه تعامل تشکلهای کارگری و کارفرمایی تحقق می یابد.

وی گفت: شکست شما پیروزی دیگری خواهد بود. دولت، کارفرمایان و کارگران باید نقش خود را بدرستی ایفا کنند و از هرگونه احتمال توقف جلوگیری کنند.

دبیر کل سازمان جهانی کارفرمایان با تاکید براینکه دولتها نمی توانند برای بهبود اقتصادی معجزه کنند و بنابراین تشکلهای کارفرمایی باید به صحنه بیایند، گفت: آموزشهای مهارت باید توسعه یابند و نیروی کار با کسب آموزش بتواند خود را هرجه بیشتر ارتقا دهد.

وی بیان داشت: مسائل اقتصادی و اجتماعی بایکدیگر پیوسته اند. سیاست های اجتماعی در صورتی که رونق اقتصادی نباشد پیش نخواهند رفت.

ویلتون تصریح کرد: در برخی مواقع دولتها راه حلها را نمی دانند و در این شرایط است که کارفرمایان باید با فعالیت خود راه را هموار کنند.

وی تاکید کرد: قانونگذار نباید با قوانین دست و پاگیر مانع سرمایه گذاری بخش خصوصی شود. بسیاری از شرکتها به دلایل فشار اجتماعی حاضر به فعالیت نیستند.

ویلتون همچنین به موضوع فساد اشاره کرد و گفت: فساد و دزدی به همه صدمه می زند. باید همه فعالیت های اقتصادی مبتنی بر شفافیت باشد.

وی یادآور شد: کارفرمایان به کسب پول اعتقاد دارند. ۳۰ سال پیش دیدگاهی مطرح شد مبنی بر اینکه سرمایه داران نظیر گورخران هستند که با یکدیگر حرکت می کنند اما زمانی که یک شیر به گله آنها حمله کند همه پراکنده خواهند شد.

دبیر کل سازمان بین المللی کارفرمایان در پایان تاکید کرد: سازمان شما باید بتواند همه را حفظ کند و در صورتی که شیری به جمع شما حمله کرد با آن مقابله کنید زیرا در صورت عدم مقابله، شیر دوباره به شما حمله ور خواهد شد.

رکود اقتصادی با تعامل تشکل‌های صنفی کارگری و کارفرمایی مرتفع می‌شود

رئیس کانون عالی انجمن های صنفی کارفرمایی ایران گفت: تعامل میان بخش خصوصی جمهوری اسلامی ایران با بخش خصوصی دیگرکشورها می تواند تحریم های تحمیلی را تعدیل کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، «محمد عطاردیان» شامگاه روزگذشته در گردهمایی تشکل های کارفرمایی، کارگری و دولت که با حضور دبیر کل سازمان بین المللی کارفرمایان در محل انجمن صنفی شرکتهای ساختمانی برگزار شد، افزود: نماینده کانون عالی انجمن های صنفی کارفرمایی ایران بزودی با اتحادیه صنعتگران روسیه یک یادداشت تفاهم همکاری جهت شناساندن ظرفیت های تولیدی کشور به تجار روسی و بسط همکاری دو جانبه کارفرمایی در مسائل شناخته شده ملی، اقدام خواهد کرد.

عطاردیان یادآور شد: کانون عالی کارفرمایی ایران در جوامع بین المللی، از مشکلات و موانع موجود در راه فعالیت های این تشکل قانونمند سخن گفته است.

وی با تاکید براینکه تمام تلاش خود را در جهت ایفای حقوق کارفرمایان به کار خواهیم گرفت، از سفر قریب الوقوع دبیرکل سازمان بین المللی کارفرمایان به ایران خبر داد و گفت: این سفر در پی دعوت کانون عالی صورت پذیرفت و یکی از فرصت های مناسب برای بسط و توسعه فعالیت های کانون در سطح بین المللی است.

در ادامه این گردهمایی سید عبدالوهاب سهل آبادی نایب رئیس کانون عالی کارفرمایان و رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران نیز با اشاره به مشکلات کارفرمایی و کارگری به ویژه در حوزه های مرتبط با تامین اجتماعی بر تقویت جایگاه قانونی کانون عالی و استفاده از پتانسیل ها و توانمندی های این نهاد مهم تاکید کرد.

وی خواستار تعامل هر چه بیشتر با تشکلهای کارگری در کشور شد و گفت: درصورتی که تشکلهای کارگری و کارفرمایی نتوانند با یکدیگر به تعامل برسند چگونه باید پاسخگوی بخش تولید باشند.

این مقام کارفرمایی با اشاره به رکود اقتصادی گفت: امروز بحثبرون رفت از رکود مطرح است و تشکلهای کارگری و کارفرمایی برای خروج از رکود تعامل و ارتباط خود را باید افزایش دهند.

وی تاکید کرد: مشکلات کارگران را در حوزه های معیشت و درمان درک می کنیم و در صدد کاهش آنها هستیم.

به گفته سهل آبادی، در صورتی که شرایط روحی کارگران بهتر شود بی تردید وضعیت تولید هم بهتر خواهد شد.

همچنین «محمد مروج حسینی» دبیر کل کانون عالی کارفرمایی در این نشست اظهار داشت: کشورهای پرتغال، یونان، اسپانیا و ایتالیا نیز در سالهای اخیر با رکود اقتصادی مواجه بودند اما بتدریج توانستند از رکود خارج شوند.

وی با اشاره به قانون بهبود فضای کسب و کار گفت: در بند سه این قانون آمده است، هر تصمیمی که دولت برای بخش تولید می خواهد بگیرد باید آن تصمیم را با ذینفعان بررسی کند.

این مقام کارفرمایی ادامه داد: در دولت گذشته اعلام شد که این قانون را قبول نداریم و در دولت تدبیر و امید هم دولتمردان این قانون را جدی نمی گیرند.

مروج حسینی یادآور شد: همانگونه که وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام کردند هم اکنون با کارگران جدیدی به لحاظ افزایش سطح تحصیلات مواجه هستیم که این کارگران به دلیل افزایش سطح آگاهی، می توانند کمک کننده باشند.

سپس اولیا علی بیگی رئیس کانون شوراهای اسلامی کار گفت: گفت و گوهای اجتماعی باید به گفت و شنودهای اجتماعی تبدیل شود زیرا باید تشکلها و دولت تحمل شنیدن حرفهای یکدیگر را داشته باشند.

وی با بیان اینکه کارگر و کارفرما در یک سنگر قرار دارند و در تقابل و تضاد با یکدیگر نیستند، در پایان گفت: دوران تضاد و تقابل به پایان رسیده و باید شرکای اجتماعی کار در جهت منافع مشترک گام بردارند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز