خبرگزاری کار ایران

معاون نظارتی بانک مرکزی در گفتگو با ایلنا:

حرکت سپرده‌ها از بانک‌های رسمی به موسسات غیرمجاز / عدم اطلاع بانک مرکزی از برخی موسسات غیرمجاز

asdasd
کد خبر : ۲۰۳۱۹۸

مردم اگر بدانند در ترازنامه موسسات غیرمجاز چه می‌گذرد وحشت خواهند کرد؛ اما با اعلام نرخ‌های سود عجیب موجب سپرده‌گذاری مردم و فرار بسیاری از سپرده‌ها از بانک‌های رسمی به غیر مجاز‌ها می‌شوند، که البته ما برای موسسات غیر مجاز برنامه جدی داریم.

معاون نظارتی بانک مرکزی با بیان این مطلب که در حال حاضر سپرده‌ها از بانک های رسمی به سمت موسسات غیرمجاز در حال حرکت هستند، گفت: از وجود برخی موسسات غیر مجاز اطلاع نداریم.

حمید تهرانفر، معاون نظارتی بانک مرکزی، در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در پاسخ به این سئوال که در حال حاضر ۲۵ درصد گردش مالی کشور در موسسات مالی انجام می‌شود چه باید کرد، نگرانی بانک مرکزی از وضعیت موسسات غیرمجاز، غیر قابل توصیف است. برخی از آن‌ها با نرخ‌های که پرداخت می‌کنند موجب به هم ریختن نظم بازار شده‌اند و مردم هم ساه‌انگارانه بدون توجه به اینکه این موسسات هیچ مجوز و بنیه‌ای ندارند به آن‌ها اعتماد می‌کنند.

وی با بیان این مطلب که ما از وجود برخی از موسسات غیر مجاز بی‌اطلاع هستیم، افزود: مردم اگر بدانند در ترازنامه این موسسات چه می‌گذرد وحشت خواهند کرد اما با اعلام نرخ‌های سود عجیب موجب سپرده‌گذاری مردم و فرار بسیاری از سپرده‌ها از بانک‌های رسمی به غیر مجاز‌ها می‌شوند، که البته ما برای موسسات غیر مجاز برنامه جدی داریم.

برنامه‌ای برای لغو مجوز بانک‌های وابسته به نهادهای خاص نداریم

تهرانفر در پاسخ به این سئوال که آیا بانک مرکزی برنامه‌ای برای لغو مجوز بانک‌هایی که در دولت گذشته شروع به فعالیت کرده‌اند و به نهادهای خاص وابسته‌اند دارد یا خیر؟، گفت: ما مثل سایر بانک‌ها به آن‌ها نگاه می‌کنیم و دلیلی برای لغو مجوز آن‌ها وجود ندارد مگر اینکه ببینیم از بانک مرکزی تمکین نمی‌کنند و خارج از چهارچوب عمل می‌کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز