خبرگزاری کار ایران

رئیس موسسه عالی بانکداری ایران مطرح کرد:

تمایز بانکداری ایران با سایر کشورها در «عدل» است

asdasd
کد خبر : ۱۹۸۳۹۲

در جهان بینی اسلامی فعالیت‌های اقتصادی براساس حداکثر سود نیست بلکه براساس جهان بینی و ارزش اسلامی است.

رئیس موسسه عالی بانکداری ایران تمایز بانکداری بدون ربا در ایران را با سایر کشور‌ها در عدل دانست.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مهدی رضوی، رئیس موسسه عالی بانکداری ایران در نشستی که به مناسبت همایش نقد و بررسی «سه دهه بانکداری بدون ربا در ایران و جهان» برگزار شد، گفت: این همایش در تاریخ ۱۰ و ۱۱ شهریور ماه جهت بررسی و نقد بانکداری بدون ربا طی سی سال گذشته برگزار خواهد شد.

وی افزود: در این همایش مقامات اقتصادی کشور و هیاتی از گروه بانک توسعه اسلامی، اندیشمندان و صاحبنظران بانکداری اسلامی از حوزه دانشگاه حضور دارند.

رضوی با بیان این مطلب که قرار است در این همایش عملکرد بانکداری بدون ربا به نقد کشیده شود، افزود: کار‌شناسان و بانکداران از داخل و خارج کشور با ارائه مقالات علمی و پژوهشی برای حل موانع و مشکلات موجود راهکارهایی ارائه خواهند داد.

رئیس موسسه عالی بانکداری ایران ادامه داد: برگزاری این همایش فرآیندی را طی خواهد کرد تا در ‌‌نهایت به نتیجه مطلوب در سیستم بانکداری بدون ربا برسیم. همچنین در بهمن ماه کمیته راهبردی و در اسفند ماه کمیته اجرایی و علمی به منظور حل موانع موجود تشکیل داده‌ایم.

رضوی با اشاره به محورهای همایش نقد و بررسی سه دهه بانکداری بدون ربا در ایران و جهان افزود: آسیب‌شناسی تجربه سه دهه اجرای عملیات بانکداری اسلامی، راهکارهای بهبودعملیات بدون ربا و برنامه‌ریزی اسلامی برای آینده سه محوری است که در این همایش مورد بحثقرار خواهد گرفت.

وی با بیان این مطلب که تاکنون بانکداری اسلامی در کشور اجرا نشده است، تصریح کرد: درطی سی سال گذشته چیزی به عنوان بانکداری اسلامی نداشته‌ایم و عملیاتی که صورت گرفته است تنها بانکداری بدون ربا بوده است.

رضوی درپاسخ به این سوال که مهم‌ترین مولفه‌ای که بانکداری بدون ربا در ایران را با بانکداری سایر کشور‌ها متمایز می‌کند چیست؟ گفت: فرق آن درانسان‌ها، ارزش‌ها، ‌نگاه‌ها و جهان بینی است و هدف اولیه قانون بانکداری بدون ربا که تنها قانون اسلامی موجود در کشور بعد از انقلاب است استقرار نظام بانکی براساس عدل است.

رئیس موسسه عالی بانکداری ایران افزود: درجهان بینی اسلامی فعالیت‌های اقتصادی براساس حداکثر سود نیست بلکه بر اساس جهان بینی و ارزش اسلامی است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز