خبرگزاری کار ایران

محسن بهرامی در گفتگو با ایلنا:

خاکسترهای زیر آتش مفسدین شناسایی نشده‌اند / لایه‌های دیگر فساد همچنان در حال فعالیت هستند

asdasd
کد خبر : ۱۹۵۶۷۸

ویرانه‌های به وجود آمده در دوره اول و دوم احمدی‌نژاد برابر با جنگ جهانی اول و دوم است / عمده معوقات بانکی اضافه برداشت دولت نهم و دهم از منابع بانکی بوده است.

یک کارشناس اقتصادی با انتقاد به سرعت شناسایی مفسدین در دستگا‌ه‌های دولتی، گفت: قوه قضائیه بعد از یک سال ونیم موفق به شناسایی لایه‌های اولیه مفسدین دولتی شده است و لایه های دوم و سوم که آتش زیر خاکستر هستند کماکان در حال فعالیت در دستگاه‌های دولتی هستند.

محسن بهرامی ارض اقدس، کارشناس اقتصادی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا با بیان این مطلب که عمده معوقات بانکی اضافه برداشت دولت نهم و دهم از منابع بانکی بوده است، گفت: طرح‌های زودبازده دولت، مسکن مهر و آغاز پروژه‌های غیر مصوب فاقد بودجه، عمده بدهی‌هایی هستند که از سوی دولت سابق به وجود آمده است.

وی با اشاره به اینکه سهم بدهی اشخاص بدهکار به دستگاه‌های دولتی کمتر است، افزود: عمده این افراد نیز وام‌های تکلیفی گرفته‌اند که ۶۰ تا ۷۰ درصد منابع معوق در اختیار این افراد قرار دارد.

این کار‌شناس اقتصادی در خصوص بسته خروج از رکود دولت نیز گفت: این بسته حاوی دستورالعمل‌هایی است که موجب روان‌سازی فعالیت تولید کنندگان و اصلاح نحوه پاسخگویی دستگاه‌های اجرایی به مردم خواهد شد.

بهرامی ارض اقدس افزود: ‌افزایش سرمایه بانک‌ها از طریق صندوق توسعه ملی، تجدید ارزیابی دارایی‌های خارجی بانک مرکزی، فروش سهام و شرکت‌های بانک‌ها موجب افزایش سرمایه بانک‌ها و بالابردن توان آن‌ها در پرداخت تسهیلات خواهد شد.

وی با بیان این مطلب که خروج از رکود به مجموعه سیاست‌ها و همکاری سایر دستگاه‌ها بستگی دارد، گفت: بخشی مستلزم مساعدت مجلس و لغو قوانین مزاحم است و بخشی دیگر به برخورد جدی قوه قضائیه با مفسدین نیاز دارد.

این کار‌شناس اقتصادی افزود: بعد از یک سال‌ونیمی که از شروع پرونده مفسدین اقتصادی می‌گذرد خروجی قابل توجهی ندیده‌ایم. همچنین، در این مدت تنها لایه‌های اول ماجرا شناسایی شده‌اند و لایه‌های بعدی که آتش زیر خاکستر هستند در دستگاه‌های دولتی در حال ادامه فعالیت هستند.

وی ویرانه‌های به وجود آمده در دوره اول و دوم احمدی‌نژاد را برابر با جنگ جهانی اول و دوم دانست و ادامه داد: آباد کردن این ویرانه‌ها نیاز به ۱۰ سال تلاش دولت کنونی و دولت‌های بعد دارد.

این کار‌شناس اقتصادی با اشاره به رشد منفی ۱۰ درصدی اقتصاد طی یک سال‌ونیم گذشته افزود: در صورتی که دولت بتواند ۱۰ درصد رشد اقتصادی داشته باشد تازه به سال ۹۰ بازگشته است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز