خبرگزاری کار ایران

معاون برنامه ریزی و اشتغال استانداری خراسان رضوی در گفتگو با ایلنا:

نرخ تورم خراسان رضوی در خرداد ماه سال جاری ۹/۱۰درصد است

asdasd
کد خبر : ۱۸۲۹۱۱

نرخ تورم خرداد ماه نسبت به اردیبهشت با سه دهم درصد کاهش روبرو شده است.

معاون برنامه ریزی و اشتغال استانداری خراسان رضوی گفت: نرخ تورم خرداد ماه سال جاری نسبت به خرداد سال گذشته ۱۰.۹ درصد می باشد که با توجه به این که نرخ تورم کشوری معادل ۱۴.۷ درصد بوده است وضعیت استان در مقایسه با آن مطلوب تر است.
رضا جمشیدی در گفتگو با خبرنگار ایلنا در خراسان رضوی؛ با بیان این که بر اساس آمار منتشر شده توسط مرکز آمار ایران شاخص بهای کل کالاها و خدمات مصرفی خانوارهای شهری در استان در خرداد ماه سال جاری ۱۸۵ می باشد، گفت: این رقم نسبت به ماه گذشته ۱.۳ درصد افزایش داشته است.
وی این نسبت در استان را در اردیبهشت ماه سال جاری ۱۱.۲ درصد عنوان کرد و اظهار داشت: نرخ تورم خرداد ماه نسبت به اردیبهشت با سه دهم درصد کاهش روبرو شده است.
معاون برنامه ریزی و اشتغال استانداری خراسان رضوی تورم سه ماهه ابتدایی سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل را ۱۱.۶ درصد دانست و خاطر نشان کرد: این میزان برای کشور ۱۶.۵ درصد می باشد.
وی با بیان اینکه تورم ۱۲ ماهه منتهی به خرداد ماه سال ۹۳،۲۴. ۴ درصد بوده است ادامه داد: این رقم در سطح کشور ۲۶.۲ درصد است.
معاون برنامه ریزی و اشتغال استانداری خراسان رضوی گفت: در بین گروه های کالا و خدمات گروه بهداشت و درمان با ۳۶ درصد و مسکن با ۱۸.۴ درصد به ترتیب بیشترین و کمترین میزان افزایش را در ۱۲ ماهه منتهی به خرداد ۹۳ در استان داشته اند.
جمشیدی اظهار داشت: در سطح کشور نیز برای این دو دسته به ترتیب رقم ۳۷.۴ درصد و ۲۱.۹ درصد به ثبت رسیده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز