خبرگزاری کار ایران

سیف در جمع خبرنگاران خبر داد:

امیدواریم صرافی ها وظایف خود را به درستی انجام دهند

asdasd
کد خبر : ۱۷۶۷۳۶

بانک مرکزی همانند گذشته در بازار ارز نظارت دارد و این نظارت به گونه ای است که هیجانات و شایعات نتواند قیمت‌ها را در بازار تغییر دهد.

رئیس کل بانک مرکزی با اشاره به اجرای نرخ‌های جدید سود سپرده در بیش از ۹۰ درصد بانک‌ها، بر تعیین نرخ سود تسهیلات متناسب با سود سپرده تأکید کرد و گفت این موضوع هفته آینده در شورای پول و اعتبار مطرح خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، ولی‌اله سیف در حاشیه بیست و چهارمین همایش پولی و ارزی در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: بیش از ۹۰ درصد بانک‌ها نرخ مصوب برای سود سپرده‌ها را رعایت می‌کنند و هر بانکی که در این زمینه تخلف کند، ‌ به ما منعکس خواهد شد.

وی افزود: امیدواریم این خرد جمعی نظام بانکی بتواند شرایط مثبتی را برای بازار پول فراهم کند.

رئیس کل بانک مرکزی در خصوص مشکلات تسهیلات ازدواج، گفت: مهمترین دلیل آن کاهش منابع قرض‌الحسنه است و بنده معتقدم باید تحرک جدی در حوزه منابع قرض‌الحسنه ایجاد کنیم و انگیزه جذب سپرده‌های قرض‌الحسنه بیشتر شود.

سیف در پاسخ به این سؤال که بانک مرکزی با چه سیاست‌هایی به دنبال بهبود رشد اقتصادی کشور است، گفت: سیاست خروج از رکود باید به همراه توجه به تورم باشد و علاوه بر هدف‌گذاری مهار تورم خروج از رکود یکی از اهداف بانک مرکزی در سال جاری است.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا قسط ششم دارایی‌های بلوکه شده ایران واریز شده است، گفت: ظرف چند روز آینده خبر انتقال و واریز این قسط اعلام خواهد شد.

وی در پاسخ به این سؤال که هم‌اکنون متوسط نرخ سود تسهیلات چقدر است، اظهار داشت: در صورتی که همه عقود را در نظر بگیریم، هم‌اکنون متوسط نرخ سود تسهیلات ۲۰ تا ۲۱ درصد و سود سپرده‌ها با احتساب انواع سپرده‌ها حدود ۱۹ درصد است.

رئیس کل بانک مرکزی در مورد زمان طرح اصلاح نرخ سود تسهیلات در شورای پول اعتبارات گفت: ‌در سه شنبه هفته آینده این موضوع در شورای پول اعتبار مطرح خواهد شد.

سیف تصریح کرد: در حال حاضر نرخ سود مصوب عقود مبادله‌ای مربوط به دی ماه ۹۰ است که با توجه به شرایط جدید امکان عملیاتی کردن آن وجود ندارد؛ عقود مبادله‌ای برای برخی نیازها بسیار بهتر و راحت‌تر قابل اجراست.

وی در خصوص برنامه بانک مرکزی برای افزایش عرضه ارز به بازار، ‌گفت: با توجه به گشایش‌هایی که انجام شده، ‌عرضه ارز افزایش می‌یابد و این کار به صورت مستمر در طول سال انجام می‌شود.

وی افزود: بانک مرکزی همانند گذشته در بازار ارز نظارت دارد و این نظارت به گونه ای است که هیجانات و شایعات نتواند قیمت‌ها را در بازار تغییر دهد.

وی تاکید کرد: ‌از تک تک صرافی‌ها در این زمینه انتظار داریم و امیدواریم وظایفی را که برعهده دارند به درستی انجام دهند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز