خبرگزاری کار ایران

در دیدار وزیر اقتصاد با همتای قطری مطرح شد:

حجم مناسبات اقتصادی دو کشور افزایش یابد

کد خبر : ۱۷۵۶۵۴

با توجه به سطح بالای روابط سیاسی فی‌مابین دو کشور و اراده سیاسی مقامات عالی‌رتبه دو کشور؛ لازم است حجم مناسبات اقتصادی دو طرف بیش از پیش ارتقاء یابد.

علی طیب نیا وزیر امور اقتصادی و دارایی کشورمان با شیخ احمد بن جاسم آل ثانی وزیر اقتصاد و بازرگانی قطر بمنظور توافق رفع موانع فراروی همکاری های اقتصادی و سرمایه گذاری ایران و قطر پیش از سفر امیر قطر به تهران امروز در سی و پنجمین اجلاس وزیران صندوق اوپک دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش ایلنا، در این دیدار طرفین توافق کردند باتشکیل یک کمیته فنی در سطح معاونین دو وزارتخانه؛ تمهیدات و همکاری‌های لازم را برای تعریف همکاری‌های اقتصادی در بخش‌های مشخص و در حوزه‌های تجارت و سرمایه‌گذاری به کار گیرند و موانع فراروی توسعه همکاری‌های اقتصادی دو کشور را پیش از سفر امیر قطر به تهران برطرف کنند.

طیب نیا ضمن ابراز ناخرسندی از حجم پایین همکاری‌های اقتصادی به ویژه همکاری‌های تجاری و سرمایه‌گذاری فی مابین دو کشور، اظهار داشت؛ با توجه به سطح بالای روابط سیاسی فی‌مابین دو کشور و اراده سیاسی مقامات عالی‌رتبه دو کشور؛ لازم است حجم مناسبات اقتصادی دو طرف بیش از پیش ارتقاء یابد.

وزیر امور اقتصادی و دارایی در ادامه با اشاره به تبیین ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های اقتصادی کشورمان در بخش صدور خدمات فنی و مهندسی و فرصت‌های سرمایه گذاری به ویژه در بخش‌های کشاورزی، گردشگری و صنعت نفت و گاز؛ خاطر نشان کرد؛ ایران می‌تواند بخش اعظم محصولات کشاورزی و غذایی مورد نیاز قطر را با اتکاء به همکاری و سرمایه گذاری مشترک بخش‌های خصوصی دو کشور تامین نماید و از این منظر سازمان سرمایه‌گذاری و کمک‌های اقتصادی و فنی ایران آمادگی دارد کلیه تمهیدات لازم را در این خصوص به انجام رساند.

وزیر اقتصاد و بازرگانی قطر نیز با تایید وجود ظرفیت‌های بالای اقتصادی دو کشور برای همکاری مشترک در برخی حوزه‌ها، از آمادگی قطر برای تعمیق و توسعه همکاری‌ها خبر داد و از پیشنهاد تشکیل کمیته فنی برای تعیین حوزه‌های همکاری اقتصادی و سرمایه گذاری و رفع موانع پیش رو استقبال نمود.

شایان ذکر است مقرر شد ظرف دو هفته آتی معاون وزیر اقتصاد و بازرگانی قطر در سفر به تهران و برگزاری نشست با معاون وزیر و رئیس کل سازمان سرمایه گذاری توافقات و تفاهمات فی مابین وزراء دو کشور را اجرایی کنند.

گفتنی است، دکتر طیب نیا وزیر امور اقتصادی و دارایی در راس هیاتی به منظور شرکت در سی و پنجمین اجلاس وزیران صندوق اوپک به دوحه سفر کرده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز